Vágólapra másolva!
Este tíz órától rendkívüli átvizsgálást tart a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) a Margit hídon a hétvégén lehullott kilós kődarabok miatt. Egy időre korlátozzák a forgalmat is a budai hídfő alatt. A Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatója szerint "statikailag rendben van" a híd, miközben a betonszerkezet állapotát minősítő FKF-főosztályvezető már nem nyilatkozhat a hídról.
Vágólapra másolva!

A vasárnap éjszakai vihar is kikezdte a felújítás előtt álló Margit hidat: hétfő reggelre a budai hídfő járdaszigetéből - pár centis és kilós - betondarabok estek a felső rakpartra. Emiatt szerda este 10 órától rendkívüli átvizsgálásba kezdenek a közterület-fenntartó szakemberei - közölte Horváth László. A Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) helyettes szóvivője hozzátette: hajnalig tervezik a munkát, de ha éjszaka nem végeznek, egy másik időpontban folytatják.

"A teljes betonszerkezet a tönkremenetel határán van" - nyilatkozta többek között az Inforádiónak a híddal kapcsolatban Ullrich András, az FKF főosztályvezetője. Szerettük volna megtudni, hogy ez pontosan mit jelent, de Ullrich munkatársa azt mondta: "Nem nyilatkozhat. A vezérigazgató döntése."

Horváth mindezt másként látja. "Egy szó nem igaz abból, hogy nem nyilatkozhat. Igaz, valóban volt olyan nyilatkozata, amelyben nem olyan tónusban beszélt, nem arra helyezte a hangsúlyt, amire kellett volna, és így indokolatlanul aggodalomra adott okot" - reagált Horváth.

Folyamatosan alátámasztják

Kérdésünkre, hogy ő egyetért-e Ullrich nyilatkozatával, Horváth annyit mondott: "Én nem vagyok hídmérnök, nem tudok vitába szállni azzal, amit a főosztályvezető úr évek alatt a híddal kapcsolatban tapasztalt. Ugyanakkor voltak olyan vizsgálatok is, amikor Ullrich úr nem volt jelen" - válaszolta Horváth, majd "autentikus szakmai véleményért" az FKF közútfenntartási igazgatójához irányított.

Csanádi Csaba igazgató úgy fogalmazott a híddal kapcsolatban, hogy sok helyen valóban korrodált állapotban van a vasszerkezet, emiatt az úgynevezett pályaelemeket a híd szerkezetén belül szükség szerint alátámasztják. "A híd ennek ellenére biztonságosan használható járművekkel, nem fog beszakadni" - közölte az igazgató. A híd statikai állapotára vonatkozó kérdésünkre azt mondta, hogy arra vonatkozó méréseket és számításokat ők nem készítettek.

Nem városi híd

Sokkal bátrabban nyilatkozott Nyári Krisztián, a Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatója, aki szerint "statikai szempontból a Margit híddal nincs probléma". Nyári azt mondta, hogy a hídszerkezetet nem kell felújítani, a híd burkolata szorul alapos erősítésre. Ezt pedig akkor kezdik el, amikor elkészül az Északi híd. Ez tehermentesíti majd az Árpád hídat, amely részben átveszi a Margit híd forgalmát. "De így is lesznek jelentős torlódások" - mondta Nyári.

Várhatóan 2008 végén kezdik a bontási, míg 2009 tavaszán már az építési munkákat a hídon, amely közel másfél évig, a tervek szerint 2010 közepéig lesz lezárva az autósok elől. Nyári szerint a BKV szinte folyamatosan használhatja majd a hidat, csakúgy, mint a gyalogosok.

A felújítás többmilliárdos költségét nagyrészt uniós forrásból akarja finanszírozni a Fővárosi Önkormányzat. Nyári szerint azon dolgoznak most, hogy ne "városi", hanem "országos" hídként fogadja el pályázatukban a Margit hídat az EU, így ugyanis mindössze 20 százaléknyi önerő mellett 80 százalékban az unió fizetheti majd ki a híd felújítását.