Elfogyott sorszám dühíti az okmányiroda ügyfeleit

Vágólapra másolva!
A "nem hozzám tartozik", "ebédidő van" típusú kifejezések betiltásával akarja megrendszabályozni az ügyfeleket kifogásaikkal idegesítő hivatalnokokat egy szibériai polgármester. Az [origo] utánajárt, ügyintézéskor mi dühíti leginkább a magyar okmányirodákban sorban állókat. Legtöbben a már nyitáskor elfogyó sorszámok és az elfoglaltságukra hivatkozó bürokraták miatt panaszkodtak.
Vágólapra másolva!

Egy szibériai polgármester megelégelte a kifogásokat, melyeket városkája, Megion hivatalnokai hajtogatnak, amikor le akarják rázni az ügyfeleket. Alekszandr Kuzmin összeállított egy jegyzéket azokból a mondatokból, kifejezésekből, melyeket munkatársai többé nem ejthetnek ki a szájukon, ha meg akarják tartani az állásukat. A huszonhét tételt felsoroló tiltólistán szerepel többek között az "ez nem hozzám tartozik", a "most hallom először", a "nem tudom" és az "ebédidő van".

"Mi kicsit előbbre tartunk, mint Szibéria" - mondták az orosz ötlet hallatán a XI. kerületi okmányiroda dolgozói az [origo]-nak. Szerintük az ő munkahelyükön nem lenne szükség a szibériaihoz hasonló rendszabályokra, mert efféle kifogások itt nem fordulnak elő.

"Úgy nem megy el innen senki, hogy az ügyét ne intézte volna el. Ha nem hozzánk tartozik, akkor is segítünk neki. Nem egy alkalommal előfordult, hogy felhívtuk azt az önkormányzatot, akihez tartozott az ügyfél, és megpróbáltunk megoldást keresni" - mesélték az ügyintézők. "Teljesen meg vagyok elégedve. Még le se ültem, és már villant a sorszámom" - mosolygott egy fiú, aki új útlevelével lépett ki az épületből. "Minden flottul ment, húsz perc alatt elintézték mindkettőnk ügyét" - újságolta vidáman egy fiatal pár a kijáratnál.

A XI. kerületben a dolgozóknak vizsgával kell bizonyítaniuk, hogy biztosan el tudják intézni a rájuk bízott feladatot, a jogszabályváltozásokat is folyamatosan figyelemmel követik. Ebédszünet miatt sem maradnak hoppon az ügyfelek, az okmányiroda munkatársai ugyanis felváltva járnak ebédelni, így mindig biztosított a folyamatos ügyfélfogadás. Az ügyintézők úgy tudják, az újbudai, országos hatáskörű okmányiroda különlegesnek számít. Elmondásuk szerint sokan hajlandóak vidékről is ide utazni, mert máshol falakba ütköztek, itt készségesebbek az ügyintézők, hosszabb az ügyfélfogadási idő.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=OjyY1nN44tqXg8sP


A IX. kerületi okmányiroda például hetente kevesebb, mint feleannyi órán át tart nyitva, mint az újbudai. Tíz perccel a hétfői, délután egy órás nyitás előtt már legalább negyvenen tolongtak a zárt ajtó előtt. Az újonnan érkezők döbbent, bosszankodó arccal nyugtázták az egyre dagadó sort. Az ajtó pontban egykor kinyílt, de még mielőtt az utolsó sorban állók is betódulhattak volna, néhányan máris kifelé tartottak csalódottan az épületből. "Azt mondták, hogy a sorszám elfogyott. De hát fél egy óta itt álltunk" - dühöngött egy középkorú házaspár, akik a személyigazolvány intézéséről maradtak le emiatt.

"Elfogyott a sorszám, jöjjek vissza holnap. Hát most is alig vánszorogtam ide!" - pananszkodott egy nyolcvan év körüli, bottal járó bácsika is. A Bakáts téri okmányirodában - a dolguk végezetlenül távozó ügyfelek egybehangzó panasza alapján - úgy tűnik, ezzel a bosszantó mondattal szembesülnek leggyakrabban a sorban állók.

Az [origo] videóriportere által megkérdezett járókelők szerint, ha lenne magyar tiltólista, arra is fölkerülhetne a "jöjjön holnap" és az "ebédszünet van"-hárítás, de a legidegesítőbbnek tartott frázisok között legtöbben a "nem érek rá" típusú kifogást említették.