Avas teára, turbó krumplira panaszkodtak az átvert vásárlók

Vágólapra másolva!
Csaknem 2500 panasz érkezett a két hete indult fogyasztóvédelmi honlapra, a panaszfal.hu-ra. Sérülést okozó ruhákra, leárazásokkal variáló üzletláncokra, hamis diabetikus ételekre panaszkodtak az átvert vásárlók. Volt, aki kisfiának vett pólót, amiről kiderült: érintésre szétfoszlik, mások pedig olyan csirkemellel járták meg, amelyet egy órával a vásárlás után még a kutya sem akart megenni.
Vágólapra másolva!

"Nem lehetett felvenni a pólót, mert szakadt szét, ahogy hozzáértünk, és hihetetlen büdös szaga volt" - panaszkodott egy anya az ÉTOSZ nevű fogyasztóvédelmi szervezet erre létrehozott honlapján. Az oldal két hete indult, de már majdnem 2500 hozzászólás érkezett, és a panaszok nagy része az ÉTOSZ vezetője, Bányai Péter szerint jogos. "Minden fogyasztóvédelem" - jelentette ki Bányai - már az is, hogy nem lehet egy darab ceruzaelemet kapni, csak négyes csomagban árulják.

A panaszfalon komolyan átvert vásárlók is mesélnek. Egy nőnek egy drága, olasz ruhaként árult alkalmi ruhával akadt problémája. "Az esküvői vacsorán már komoly fájdalmaim voltak, a hátamat szúrta valami" - írta. "Hazamenve láttam, hogy a bélés közé egyszerűen betették a ruhát merevítő drótokat, amelyek átszúrták a vékony bélést." A bevásárlóközpontban vett ruhát ugyan visszavették, de ott közölték, legjobb esetben is csak egy ugyanolyat adnak helyette - panaszolta az asszony.

Egy anya azért írt, mert a drágán vett cipők feltörték gyerekei lábát - az üzletben azt tanácsolták, hogy tegyen tapaszt a vérhólyagokra, a cipőszakértő pedig megnézte a lábbelit, "és a legfőbb problémája az volt, hogy hogyan tudunk úgy reklamálni, hogy nincs lepucolva a cipő talpa".

Átverős nagyáruházakról írnak

Flegma eladókra, faragatlan vevőszolálatosokra leginkább a hipermarketek esetében panaszkodtak a fogyasztók. Egyikük szerint az ilyen vevőszolgálat "a jelenlegi működését tekintve inkább vevőalázda". A nagy áruházláncokkal kapcsolatban többen figyelmeztetnek: sokszor csalnak az akciós termékekkel, a pultnál ugyanis időnként többet számolnak fel értük, mint amennyiért bent meghirdetik.

Egy hozzászóló azt írja: barkácsboltban akart térkövet vásárolni, az eladó azonban 3000 forintot kért érte négyzetméterenként, holott a vevőcsalogató ár az üzlet bejáratánál 2700 forint volt, a prospektusban pedig 2500. Miközben a férfi - aki lefényképezte a bolt előtt kifüggesztett táblát, rajta az akciós árral - az üzletben vitatkozott, az eladók eltüntették a kinti táblát. A vásárló azonban a fényképpel be tudta bizonyítani: valóban olcsóbban hirdették a térköveket.

Felháborodva írta egy hozzászóló, hogy az egyik hipermarketben vett friss csirkemellfilét "a hazaszállítás után egy órával már a kutya sem ette meg, mert olyan szaga volt, amikor a nejlonból kibontottuk, ráadásul a zselé nem csúszik úgy, mint a hús felületén levő anyag". A férfi rokonai egy ugyanott vásárolt, drága kolbásztól rosszul lettek, mások pedig avas jegesteáról, romlott müzliszeletről és szalámiról számoltak be.

Egy anya cukorbeteg gyerekének vett "für Diabetiker" címkével ellátott desszertet, amitől a gyerek cukorszintje többszörösére emelkedett, és rosszul lett - olvasható a panaszfalon. A diabetikus süteményről később kiderült: egészen apró betűkkel rá volt írva, hogy "cukrot és édesítőszert tartalmaz" - írja a hozzászóló.

Elrontott autó, beton és rántott sajt

Egy friss háztulajdonos az udvara előtti közterület leaszfaltozásával járta meg. Az út kijavítását az illetékes önkormányzat pénzhiányra hivatkozva elutasította, és egy közhasznú társasághoz irányította a vevőt, ahol több százezer forintot kértek az aszfaltozásért. A kht. ezek után olyan rosszul aszfaltozott, hogy az út pár hónap alatt tönkrement. Az átvert háztulajdonos egyelőre hiába követeli vissza a már kifizetett előleget, a kht. pedig a maradék összeget szeretné megkapni. A fogyasztóvédők szerint - akik rendszeresen válaszolnak a panaszokra - a panaszosnak joga van visszakövetelni a pénzét.

Benzint tankoltak a dízellel működő kocsiba, nem adtak blokkot a benzinkutasok és azóta sem állnak szóba a tiltakozó autóssal, akinek néhány kilométerrel a benzinkút után járóképtelen lett a kocsija a benzin miatt - olvasható a panaszfalon. Egy másik hozzázóló egy mogyoródi étteremre fújt, ahol - amellett, hogy sokkal többet számoltak fel az ételért, mint amennyi az étlapon szerepelt - hideg rántott sajttal és sült krumplival kellett volna beérnie. A felszolgáló tiltakozására kioktató hangon közölte, hogy "az étel friss csak az a krumpli turbó burgonya, ami két percen belül kész van és ilyen hamar ki is hűl". A kihűlt ételt nem akarta kicserélni, hanem "durcásan bevágta az egészet a mikróba". A vevő csak hosszas tiltakozás után kapta vissza a pénzét - írta a panaszfalon.