Kati robot segít a budaörsi ügyintézőknek

2007.09.11. 12:45

Kati nevű beszélő robotot állítottak üzembe ügyintézőként a budaörsi városházán. A berendezés az önkormányzat szándéka szerint felgyorsítja, leegyszerűsíti az okmányirodához forduló lakosok ügyintézését.

Beszélő robot segíti az ügyintézést ezentúl a budaörsi okmányirodában - közölte a város polgármestere, Wittinghoff Tamás. A Kati névre keresztelt közigazgatási terminál célja a hivatalba érkezők előzetes tájékoztatása elintézendő ügyeiről. Mire az okmányirodában sorszámot húz, a robot segítségével az ügyfél már tisztában lehet azzal, hogy a konkrét probléma elintézéséhez milyen mellékleteket kell benyújtani, kitölteni.

A beszélő robot érintőképernyőjén keresztül meg lehet tudni az összes információt, amelyeket akár ki is lehet nyomtatni. Az ügyfél beszerezheti emellett az adóügyekkel, az üdülési csekkel, az EU-pályázatokkal kapcsolatos tudnivalókat, valamint időpontot is kérhet, amivel a sorban állást lehet megtakarítani.

A budaörsi robot az első ilyen jellegű berendezés Magyarországon. 2,5 millió forintba került, és a hazai AITIA International Zrt. fejlesztette ki hat év alatt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK