16 százalékos Fidesz-előnyt mér a Marketing Centrum

2007.10.15. 1:21

A Fidesz 16 százalékkal vezet az MSZP előtt a választásra jogosultak körében a Marketing Centrum felmérése alapján. A kutatásból kiderül: a nagyobb kormánypárt népszerűsége eleve annyira alacsony volt, hogy már a Zuschlag-ügy sem tudott rajta jelentősen rontani.

Jelenleg a választásra jogosultak 38 százaléka érzi kedvenc pártjának a Fideszt, és csak 22 százalékuk az MSZP-t - derül ki a Marketing Centrum októberi felméréséből. A közvélemény-kutató szerint egy most vasárnapi parlamenti választáson a nagyobbik ellenzéki párt jó eséllyel egyedül is megszerezné a mandátumok többségét. Erre valószínűleg szüksége is lenne, mivel a KDNP-nek éppen csak hogy kimutatható az önálló támogatottsága, az MDF pedig nem biztos partner.

Az október 5. és 10. között, 1000 véletlenszerűen kiválasztott felnőtt megkérdezésén alapuló felmérésből az is kiderül, hogy hogy a megkérdezettek 18 százalékának nincs kedvenc pártja. Ha ők azokhoz hasonlóan szavaznának, akik már most is tudtak dönteni, akkor a Fidesz 50 százalék fölötti eredményre számíthatna, és az MSZP mellett az SZDSZ és az MDF is bejutna a parlamentbe, de más párt nem - írta a Marketing Centrum elemzésében. A bizonytalanok között ugyanakkor sokkal több olyan van, aki 2006-ban az MSZP-re szavazott, és csak töredékük gondolja azt, hogy most a Fideszre voksolna.

A választásra jogosultak 39 százaléka számára egyetlen párt sem, 42 százalékuk számára csak egyetlen párt rokonszenves. 7 százalékuk mind a hat pártot elutasítja, 32 százalékuk viszont egyetlen pártot sem érez ellenszenvesnek. A választásra jogosultak 21 százaléka az összes párt iránt közömbös.

A Marketing Centrum felmérése kitér a Zuschlag-ügy hatáasára is. A legtöbben ezt az ügyet említették, mint a múlt hónap legfontosabb belpolitikai eseményét. Ez azonban csak alig észlelhetően hatott a pártok támogatottságára, főként, mkivel már az őszi politikai szezonnyitás előtt is jócskán vezetett a Fidesz.

KAPCSOLÓDÓ CIKK