A másodfokon eljáró bíróság megalapozottnak találta az első ítéletet, és kimondta: nem bizonyított, hogy a baleset Martinecz Mátyás gondatlanságából következett be.
A vádlott az általa vezetett Mi-2-es mentőhelikopterrel 2005. március 31-én, az úgynevezett négyszáz ágyas pécsi klinika mellett szenvedett balesetet, miután beteget vitt a kórházba, és újból felszállt. A gép az úttestre zuhant és kigyulladt, pilótája súlyos, a vele utazó ápoló és a mentőtiszt könnyebb sérüléseket szenvedett.
Korábban szakértői vizsgálatok azt állapították meg, hogy a pilóta felszálláskor rossz manővert választott, és ennek következtében zuhant le a gép. Böröcz Károly, a pécsi rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője 2006 januárjában azt mondta, az összetört gép hajtóművét megvizsgáló lengyel szakértői csoport kizártnak tartották, hogy műszaki hiba történt.