A BKV nem enged eddigi gyakorlatából, hogy öt évre visszamenőleg is behajtja a pótdíjakat. Közleményükben a civil fogyasztóvédők felhívására reagáltak, akik aggályosnak tartják, hogy egy éven túl is behajtják a pótdíjakat. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület azonban nem is a BKV-tól várta a helyzet rendezését, hanem jogszabályi változtatást szorgalmaz.

A BKV nem változtat eddigi gyakorlatán és továbbra is öt évre visszamenőleg hajtja be a pótdíjakat - közölte a cég szombaton. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) a héten javasolta, hogy a pótdíjkövetelések egy év alatt évüljenek el.

A BKV szerint az egyéves behajthatósági időtartam károsítaná a cég fizető utasait. Mivel a pótdíjak sokszor nem hajthatók be egy év alatt, a bliccelők a fizető utasok kárára, sokkal kisebb arányban fizetnék be tartozásaikat. A közlekedési társaság közölte: a polgári törvénykönyv szerint a követelések öt év alatt évülnek el.

A civil fogyasztóvédők korábban megkérdőjelezhetőnek nevezték a BKV bírságbeszedési gyakorlatát is, hogy a bliccelésen kapott gyereknek kirótt fizetési felszólítást a társaság nem a szülőnek vagy a gondviselőnek küldi meg, hanem a kiskorú nevére és címére.

Ezt a gyakorlatot a BKV azzal indokolja, hogy a diákigazolvány nem tartalmazza a szülők nevét és elérhetőségét, ezért továbbra is csak a rajtakapott diáknak tudják postázni a pótdíjazásról szóló iratokat.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület továbbra is aggályosnak és kifogásolhatónak tartja, hogy a BKV bizonyos esetekben többéves késéssel, és már a kamattal növelt összeget küldi ki a jeggyel nem rendelkezőknek, a kiskorúak szüleit, gondviselőjét pedig nem értesíti. Szép Gábor, az egyesület szóvivője az [origo]-nak elmondta, hogy nem is a BKV-nak kell lépni ezekben az ügyekben, hanem ahogyan korábban is jelezték, jogszabályi változtatásra van szükség, a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha a BKV működését szabályozó közgyűlési rendeletet módosítanák.