Nem veszünk elég zöld terméket

2008.03.17. 14:12

Az Eurobarometer felmérése szerint az európaiak számára az éghajlatváltozás, a víz- és levegőszennyezés, az ember által előidézett katasztrófák, illetve a mindennapi termékekben használt vegyi anyagok az öt legaggasztóbb környezetvédelmi kérdés. A magyarok többsége környezetvédelem címszó alatt leginkább a szelektív hulladékgyűjtésig jut el.

Az európaiak több mint kétharmada gondolja úgy, hogy a környezettel kapcsolatos politikai döntéseknek uniós szinten kellene megszületniük - derül ki az Eurobarometer 27 ezer ember megkérdezésén alapuló legfrissebb felméréséből. Több mint 95 százalékuk gondolja úgy, hogy a környezet védelme fontos ügy és 80 százalékuk véli úgy, hogy életminőségükre is hatással van.

Az európaiak környezettel kapcsolatos aggodalmainak listáján az első helyen az éghajlatváltozás áll, amelyet a környezetszennyezés és az ember által előidézett katasztrófák, illetve a mindennapi termékekben használt vegyi anyagok követnek.

Az európaiak háromnegyede vallja, hogy akkor is kész zöld termékeket vásárolni, ha az esetleg drágább, azonban csupán átlagosan 17 százalékuk vásárolt környezetbarát terméket az elmúlt hónapban.

A magyarok kevésbé aktívak

A magyarok az európai átlagnak megfelelően leginkább a klímaváltozás miatt aggódnak, ezt követi a légszennyezettség, majd a vízszennyezettség, az emberek által előidézett környezetvédelmi károk, majd a vegyi anyagok környezetre gyakorolt hatása.

Arra a kérdésre, hogy hajlandó-e zöld terméket vásárolni akkor is, ha az drágább, csak a magyarok 23 százaléka mondta azt, hogy természetesen, 49 százalék pedig esetleg hajlana rá. Arra a kérdésre viszont, hogy mostanában mit tett a környezetvédelemért, a magyarok többsége, 49 százalék a szelektív hulladékgyűjtést említette, ezt követte az energaitakarékosság (lekapcsolja a villanyt, ha kimegy a szobából vagy lejjebb csavarja a fűtést, ha elmegy otthonról), míg a 3. helyen a környezetkímélő közlekedési mód (gyalog, biciklivel vagy tömegközlekedéssel) szerepelt. Csupán 14 százalék vallotta azt, hogy környezetvédelmi emblémával ellátott terméket vásárolt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK