Teljes útzárral korábban elkészülhet a metrómegálló

Vágólapra másolva!
Elképzelhető, hogy a nyáron egyszerre zárják le az alsó és a felső rakpartot Budán - írja a Népszabadság hétfői száma. A feltehetően óriási dugókat okozó döntés előnye az lenne a napilap szerint, hogy így akár egy évvel korábban is elkészülhetne a tervezettnél a 4-es metró Szent Gellért téri állomása.
Vágólapra másolva!

Könnyen elképzelhető, hogy a nyáron egyszerre és teljesen lezárják az alsó és a felső rakpartot Budán, cserébe hamarabb elkészül a 4-es metró Szent Gellért téri megállója - olvasható a Népszabadság hétfői számában. Ebben az esetben a megálló lejtaknájának a kialakítását a budai főgyűjtő építésével egy füst alatt oldanák meg.

A lejtakna- és a főgyűjtőépítés összehangolásáról szóló javaslatot a főpolgármesteri kabinet a legutóbbi ülésén már megtárgyalta, újabb körben pedig kedden döntenek róla - közölte a lappal Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója.

Amennyiben a főpolgármesteri kabinet rábólintana a két beruházás összehangolására, akkor idén nyáron nemcsak az alsó, de a felső rakpartot is teljesen le kellene zárni, ez pedig komoly fennakadásokat okozna a környék amúgy is túlterhelt forgalmában.

A Szabadság hidat decemberig teljes szélességében lezárták a közúti forgalom elől. A Szent Gellért tértől délre, a budai felső rakparton pedig jelenleg csak kétszer egy sávon közlekedhetnek az autósok a metróállomás építése miatt.

A budai főgyűjtő építése április második felében kezdődött: a hét kilométer hosszú szennyvízcsatorna Kelenföldet köti össze a Zsigmond téri átemelőteleppel.