Daruval emelik fel a kisiklott vonat felborult vagonjait

Vágólapra másolva!
Daruval próbálják kiemelni a napraforgótáblából azokat a vasúti kocsikat, amelyek egy személyvonat kisiklása után borultak fel szombaton. A Tolna megyei balesetben ketten súlyosan, tízen könnyebben sérültek meg. A Szakály-Hőgyész-Kurd vonalon valószínűleg a pálya műszaki hibája okozta a balesetet. Még vasárnap is pótlóbuszok járnak, mert ki kell cserélni a síneket.
Vágólapra másolva!

Darut szállítottak a szombati vasúti baleset helyszínére, azzal próbálják felemelni a kisiklott és felborult vasúti kocsikat. Szombat délután ugyanis egy Kaposvárról Budapest Déli pályaudvarra tartó, száz utast szállító vonat több kocsija kisiklott Budapest-Dombóvár-Pécs vasútvonalon, Kurd és Szakály-Hőgyész állomás között - közölte a MÁV.

Az egyik súlyosan megrongálódott, oldalára dőlt kocsit csak tehervagonra emelve tudják majd elszállítani, a kevésbé megrongálódottakat viszont elképzelhető, hogy "saját lábon" vontatják majd el - mondta a dombóvári vasútállomás villamos vonalfőnökségének diszpécsere, Kókán Gyula. Egyelőre nem lehet megbecsülni, meddig tart majd a műszaki mentés, a sínek pótlását hétfőre ígérték a dombóvári villamos vonalfőnökségnek. A vasúti pályatesten 350 méteren belül ki kell cserélni a síneket, majd a felső vezetéket is helyre kell állítani. A műszaki mentést a tűzoltók és a MÁV kárelhárítói végzik.

Várhatóan egész vasárnap nap - a műszaki mentési munkák ideje alatt - a Budapest-Dombóvár-Pécs vasútvonalon közlekedő InterCity vonatok helyett Sárbogárd és Dombóvár, a személyvonatok helyett Szakály-Hőgyész állomás és Dombóvár között vonatpótló buszok szállítják az utasokat. Emiatt 20-30 perces késésekre is számítani kell - közölte a MÁV.

Tizenkét sérült

A sérültek számáról korábban eltérő számokat közöltek. A MÁV legutóbbi közlése szerint két sebesültet kellett kórházba szállítani és tíz könnyebb sérültet láttak el helyben. A mentőszolgálat megyei ügyeletese arról számolt be, hogy két személyt boka- és kéztöréssel szállítottak a dombóvári kórházba, tíz embert pedig könnyebb, horzsolásos és rovarcsípéses sérüléssel láttak el a helyszínen. A kocsik egy napraforgó táblára dőltek, ahol darazsak csípték meg az utasokat. Az utasokat a késő délutáni órákban tovább szállították úticéljuk felé.

Forrás: MTI

A vonatszerelvény öt kocsiból állt. A kocsik Csibrák vasúti megállóhely után siklottak ki - közölte a MÁV a baleset részleteiről. A mozdony és az azt követő kocsi a pályán maradt, az utolsó nemcsak kisiklott, de oldalra is dőlt - mondta Kavalecz. Valószínűleg a pálya műszaki hibája okozta a balesetet - olvasható a MÁV közleményében. A dombóvári vasútállomás villamos vonalfőnökségén Tóth Zoltán diszpécser még szombaton azt mondta: értesülései szerint a felsővezeték leszakadt, kidőlt egy oszlop.

Szabó Pál közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter a helyszínen utazott tájékozódni, majd elmondta: "a kollégák jelentése szerint a pályát 12:30 perckor a pályavizsgáló bejárta, mindent rendben talált, ezen túlmenően 14:20 perckor egy InterCity ellenkező irányban Kurd felé haladva szintén bejárta ezt a pályát, a mozdonyvezető nem érzékelt semmit a pályatesten, ami további intézkedést, jelzést igényelt volna". A miniszter szerint lényeges információ, hogy ezen a pályaszakaszon a baleset előtt ugyanolyan sebességgel közlekedő szerelvény teljes biztonsággal áthaladt és megérkezett Kurd állomásra.

"A jelenlegi információk szerint semmilyen külső hatást nem észleltünk a baleset körülményeinek eddigi vizsgálata során, a vonaton dolgozók a szabályoknak megfelelően végezték a dolgukat" - jelentette ki a miniszter. Szabó kiemelte, hogy a dombóvári tűzoltók 25 percen belül a helyszínen voltak, néhány percen belül a mentők is megérkeztek, erre "a két település közötti meglehetősen elhagyott környékre". A vizsgálatokra vonatkozóan Szabó szerint korai lenne bármilyen következtetést levonni, még számos vizsgálat el sem kezdődött.