Engedély nélkül fúrják tovább a négyes metrót

2008.08.19. 16:56

Tovább fúrja a négyes metrót építő konzorcium az alagutat a Gellért térnél, pedig erre nincs engedélye. Emiatt a beruházást lebonyolító DBR Metró Projekt Igazgatóság a közlekedési hatósághoz fordult, amely csütörtökön dönti el, bírságol-e a fúrás miatt. Az alagút építését tíz napja függesztették fel, éppen a hiányzó engedély miatt.

A közlekedési hatóság engedélye nélkül újraindították a 4-es metró déli fúrópajzsát - közölte a metróberuházást lebonyolító DBR Metró Projekt Igazgatóság. "Tegnap este tíz óra körül újraindult a déli fúrópajzs. Ma délelőtt ezért felhívtuk a Nemzeti Közlekedési Hatóság figyelmét erre, levélben tájékoztattuk erről a tényről, és kértük, hogy a - véleményünk szerint - jogsértő magatartás kapcsán intézkedjen" - erősítette meg az Index információját a DBR.

A DBR szerint a metrót építő Bamco konzorcium úgy döntött, hogy a hatósági véleményt nem veszik figyelembe, és folytatják az építkezést. A DBR - közölte a cég - ebben a helyzetben csak annyit tehetett, hogy értesítette a hatóságot a jogsértésről.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság kedden megkapta a DBR levelét a fúrópajzs újra indulásáról, de a Bamcótól semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kaptak - nyilatkozta Lovas Károly Róbert. Azóta felszólították a Bamcót, hogy azonnal állítsa le a munkákat. "Ennél jobban már nem tudjuk felfüggeszteni" az építkezést - mondta Lovas, aki csütörtökre rendkívüli helyszínbejárást rendelt el. Ekkor döntik el az érintett hatóságok, hogy bírságolnak-e - ennek összege legfeljebb egymillió forint.

Karhatalommal akkor állíthatják le az építkezést, ha valakinek veszélyben van a testi épsége az engedély nélküli munkálatok miatt, illetve a fúrópajzs újraindítása jelentős anyagi kárt okoz. A Nemzeti Közlekedési Hatóság mostantól nem havonta, hanem gyakrabban ellenőrzi majd az építkezést. Ha kell, minden nap ott lesznek és minden nap kiszabják a milliós bírságot - tette hozzá.

A párjához képest előrébb járó déli pajzsot tíz napja állították le a  Gellért térnél, az után, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél. Az építkezést azért kellett leállítani, mert egy úgynevezett átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező. A DBR Metró Projektigazgatóság szerint a munkálatok felfüggesztésével nem került veszélybe a 4-es metró 2011-es átadása.

KAPCSOLÓDÓ CIKK