Már nem gyanúsítják a vagoneladási ügyben a MÁV-Cargo jogi igazgatóját

Vágólapra másolva!
Az ügyészség szerint alaptalan volt a MÁV-Cargo egykori jogi igazgatójának meggyanúsítása a vagoneladási ügyben, és a cég mindhárom vezetőjének indokolatlan volt az őrizetbe vétele. A rendőrség szeptember elején jelentette be, hogy hűtlen kezelés miatt nyomoz a MÁV-Cargo három vezetője ellen. A gyanú szerint egymilliárd forint kárt okoztak azzal, hogy kétezer vasúti kocsit adtak el hulladékáron 2002-2003-ban.
Vágólapra másolva!

A Fővárosi Főügyészség megszüntette Orosz D. Balázs, a MÁV Cargo egykori jogi igazgatójának gyanúsítását a vagoneladási ügyben - közölte csütörtökön az ügyészség sajtóirodája. A rendőrség a MÁV-Cargo három vezetőjét gyanúsította különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezeléssel. A gyanú szerint egymilliárd forint kárt okoztak a vasúttársaságnak azzal, hogy kétezer, futásképes vagy kis javítással azzá tehető vasúti kocsit hulladékáron adtak el 2002-2003-ban.

A büntetőeljárás most már csak két ember ellen folyik, miután Orosz gyanúsítását megszüntette az ügyészség. Mikor a nyomozást felügyelő ügyész megvizsgálta az iratokat, észrevette, hogy Oroszt úgy hallgatták ki gyanúsítottként, hogy nem volt ellene megalapozott a gyanú, ugyanis a nyomozó hatóság hiányosan szerezte be az okiratokat és tárgyi bizonyítékokat - magyarázta a döntést a főügyészség.

Korábban mindhárom vezetőt őrizetbe vették, de az ügyészség szerint ez is indokolatlan volt - közölte a Fővárosi Főügyészség sajtóirodája. A büntetőeljárási törvény kimondja, hogy őrizetbe vételt bűncselekmény megalapozott gyanúja esetén lehet elrendelni, vagy akkor, ha az illető előzetes letartóztatása valószínűsíthető. Az ügyészség szerint ebben az ügyben egyik feltétel sem teljesült, ezért volt indokolatlan a vezetők őrizetbe vétele.

A büntetőeljárás még 2007 nyarán indult, a hatóságoknak egy országgyűlési képviselő jelezte, hogy tudomása szerint törvénysértő módon adtak el 2000 kocsit. A BRFK szerint az eljárás fokozott ügyészi felügyelet mellett folyt eddig, és a továbbiakban is így lesz.

Az ügy egyik gyanúsítottja Kovács Imre, aki szeptember 2-ig volt a MÁV Cargo vezérigazgatója volt. A társaság szeptember 9-i közgyűlése helyreállította vezérigazgatói státusát, Kovács Imre azonban nem fogadta el a visszahelyezést.