Átadták a forgalomnak a Megyeri hidat

Vágólapra másolva!
Átadták a forgalomnak a Megyeri hidat, ami az észak-pesti és az észak-budai agglomerációt köti össze az M0-s körgyűrűvel. Az összesen 1862 méter hosszú létesítmény két és fél év alatt készült el, és 63 milliárd forintba került. A főpolgármester azt ígéri, 2010-ig felújítják a Margit hidat, és ekkor elkezdődhet az Óbudát Újpesttel összekötö Aquincumi híd építése is.
Vágólapra másolva!

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester beszédeivel hivatalosan is megnyílt a Megyeri híd, a forgalom várhatóan délután 4 órakor indulhat meg Buda és Pest legészakibb összeköttetésén. A hétfőn ideiglenes használatbavételi engedélyt kapott híd összesen 63 milliárd forintba került.

A hidat a Hídépítő Zrt. és a Strabag Zrt. konzorciuma építette, a kivitelezés 2006 februárban indult és 2008 szeptemberben fejeződött be. Az építmény teljes hossza 3,9 kilométer, ebből maga a híd 1862 métert tesz ki. A Nagy-Duna-ági híd hossza 591 méter. A pesti oldalon a 2/A jelű út fut a hídra, úgy hogy egy új csomóponton át lehet eljutni a Váci útra. A híd alá került a 2-es főútról a Váci út érintésével lehet tovább jutni a csomópontig. A budai oldalon a 11-es főúton pedig új körforgalmi csomópont épült.

A híd kétszer két sávos, de olyan széles a leállósáv, hogy szükség esetén kétszer három sávos lehet, és még mindig marad hely egy biztonsági sávnak. Az északi oldalon kerékpárút köti össze Pestet Budával. Erre a budai oldalon a Duna parton futó kerékpárútról lehet felhajtani, míg a pesti oldalon a 2. számú út mellé épített kerékpárútról indul a csatlakozó szakasz. A kerékpárutat a mozgássérültek kerekes székkel is használhatják. A híd déli oldalán gyalogos járda vezet.

A Magyar Közút Kht. tájékoztatása szerint a Megyeri híd forgalomba helyezésével egy időben súlykorlátozással védett övezeteket alakítottak ki az észak-budai agglomerációhoz tartozó településeken. Nem közlekedhetnek 12 tonna megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek - kivéve az áruszállítást - a 11-es főút Visegrád és a Tahi híd közötti szakaszán, a 10-es és a 11-es főút között, a Csobánka-Budapest határa-Luppa szigeti leágazás-Pomáz által határolt térség, valamint Budakalász, Üröm, Csobánka, Pomáz, Pilisborosjenő összekötő útjain. Pilisszentlászló és Lepence-völgy között 3,5 tonnás súlykorlátozást vezettek be.

Demszky Gábor szerint a Szabadság híd felújítása az év végére elkészül, míg a Margit híd felújítása 2010 nyarára fejeződik be. Akkor indulhat az Aquincumi híd építése, amely nem az agglomerációt, hanem Buda és Pest két északi kerületének az összeköttetését szolgálja.

A híd átadásáról készült videónkat itt megnézheti: