Egész oldalas hirdetést jelentetett meg a "virágzó" Magyarországról a gazdasági tárca egy nemzetközi napilapban. A Fidesz emiatt vasárnap a kormányzati propagandát kritizálta, mivel szerintük a kormány hamis képet fest az országról külföldön, és ezzel csak lejáratja Magyarországot.

"Köszönőviszonyban sincs a valósággal" annak a Magyarországot népszerűsítő hirdetésnek a szövege, ami a International Herald Tribune napilapban jelent meg nemrég - közölte Nyitrai Zsolt, a Fidesz országgyűlési képviselője vasárnap. A The New York Times nemzetközi kiadásának számító lapban szerdán jelent meg egész oldalas hirdetés, amely arról szól, hogy milyen nagyszerű a gazdasági helyzet Magyarországon.

Az ellenzéki párt szerint az efféle kormányzati propaganda elfogadhatatlan, mert a kormány a pénzügyi válság idején az adófizetők pénzét szórja vele, miközben az ország hitelét is rontja.

Nyitrai Zsolt szerint a hirdetésben többek közt az áll, hogy Magyarország virágzik a 2004-es uniós csatlakozás óta, hogy gazdasága biztos talajon áll, és hogy jó úton jár az euró bevezetéséhez. A szöveg mindezek mellett arra is kitér, hogy a magyar kormány monetáris reformokat vezetett be, merész intézkedéseket foganatosított a költségvetési hiány mérséklésére és összehangolt erőfeszítést tesz, hogy az üzleti életnek barátságos környezetet teremtsen.

A fideszes politikus szerint a magyar gazdaság helyzete nyitott könyv a külföld számára, ezért egy ilyen hirdetéssel senkit sem lehet megtéveszteni, félrevezetni. A politikus utalt arra is, hogy International Herald Tribune említett számában és a következő napokban is jelentek meg cikkek arról, hogy a magyar gazdaság állapota nem túl fényes, ezért szerinte ezzel a fizetett hirdetéssel csak még rosszabb helyzetbe hozzuk magunkat.

Közölte: a Fidesz képviselői hétfőn írásbeli kérdést tesznek fel a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszternek, akitől arra várnak választ, hogy ki döntött a hirdetés megjelentetéséről, ki hagyta jóvá tartalmát, és mennyibe kerül ez a magyar adófizetőknek. A Fidesz egyben felszólította a kormányt, hogy állítsa le a közpénzről finanszírozott, az ellenzéki párt szerint "hamis és igaztalan külföldi propagandát".

Arra az újságírói kérdésre, hogy akkor szerinte a kormányzati kommunikációnak ebben a helyzetben arról kellene-e szólnia, hogy válság van Magyarországon, Nyitrai Zsolt azt mondta: a kommunikációnak minden esetben őszintének és szakmainak kellene lennie, a hirdetés azonban szerinte egyik kritériumnak sem felel meg.

Az [origo] megkérdezte a Fidesz felvetéséről Daróczi Dávid kormányszóvivőt, aki azt mondta, hogy a hirdetést a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) adta ki, ezért tájékoztatást is ők adhatnak róla. A minisztérium sajtóosztályán vasárnap senkit nem tudtunk elérni, az NFGM központi ügyeletén pedig azt mondták, hogy mivel nem tartanak sajtóügyeletet, legkorábban hétfőn tudnak válaszolni a hirdetéssel kapcsolatos kérdéseinkre.