Egységes budapesti bérletet vezetne be a főváros

Vágólapra másolva!
Januártól egységes bérletet vezetnének be Budapesten, ami a BKV, a MÁV és a Volánbusz összes járatára érvényes lenne. A Főpolgármesteri kabinet hétfőn támogatta Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes javaslatát, a végső döntést a Fővárosi Közgyűlés hozza meg. Az egységes bérlet majdnem 8 százalékkal lesz drágább a jelenlegi BKV-bérletnél.
Vágólapra másolva!

Ha a Fővárosi Közgyűlés is elfogadja, januártól megszűnik a jelenleg kapható BKV-bérlet, illetve a vasúti és Volán-járműveken használható Budapesti Egyesített Bérlet. Ezek helyett bevezetnék az Egységes Budapesti Bérletet (EBB), amely a BKV, a Volánbusz és a MÁV Start összes vonalára, szolgáltatásaira érvényes lesz, nem kell tehát plusz jegyet venni a városhatáron belüli vasúti és Volán-járművek használatakor a BKV-bérlettel rendelkezőknek. Az előterjesztést Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes jegyzi, a Főpolgármesteri kabinet hétfőn támogatta a javaslatot.

Ha a terv megvalósul, várhatóan 7,9 százalékkal drágulni fog a BKV-bérlet, ami 8250 forint helyett 8900 forint lesz. A Budapesti Egyesített Bérlet jelenleg 9050 forintba kerül. A jövő évi BKV-tarifákról még novemberben tárgyal a főváros vezetése.

Az EBB bevezetése után a fővároson belül mintegy 120 kilométernyi szakaszon a vasúti szerelvényeket és a Volán járatokat is használhatják a budapestiek, valamint többletköltség nélkül utazhatnak számos vidéki célállomásra is, például Székesfehérvárra, Ceglédre vagy Szentendrére - olvasható a Főpolgármesteri Hivatal sajtóosztályának közleményében.

Hagyó szerint az új rendszerben napi 14 ezer budapesti, vasúti és Volán-utazás, illetve napi 85 ezer vasúti és 43 ezer Volán helyközi utazás válik olcsóbbá. Csökkenhet a járatok zsúfoltsága és rövidülhet az eljutási idő. Az egységes bérlet bevezetése előfeltétele a Budapesten belüli menetrendek, kapacitások, szolgáltatók közötti összehangolásának, az utazások és átszállások ésszerűsítésének, az átszállási kapcsolatok fejlesztésének, a vasúti közlekedésnek a városi közlekedésbe való erőteljesebb bekapcsolásának, a párhuzamos kapacitások ésszerűsítésének.