Zsebkendőgyárossal küzd a kulturális főváros

Vágólapra másolva!
Saját gyártású papírzsebkendőjén reklámozza az állami Agora Kft., hogy 2010-ben Pécs lesz Európa kulturális fővárosa. A rendezvényt menedzselő kht folyamatosan kéri a céget, hogy a "művészi koncepciójukba" nem illő, engedély nélküli reklámot hagyja abba. A kft. ügyvezetője szerint külföldön is hírét viszik a rendezvénysorozatnak, egy fillért sem kerestek a reklámon, sőt nekik került pénzbe a dizájn előállítása.
Vágólapra másolva!

49 forintért jelenleg is kapható az Auchan-áruházakban az a 100 darabos, 2 rétegű papír zsebkendő, amin a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa rendezvénysorozat logója látható. "Jogtalanul és engedély nélkül" - állította az [origo]-nak Ruzsa Csaba, a Pécs 2010 Menedzsment Központ Kht. ügyvezető igazgatója. Szerinte folyamatosan tárgyalnak a gyártó céggel a jogászaik, akik azt kérik, hogy vegyék le a hirdetést a termékről.

"Csak azért nem indítottunk jogi lépéseket az ügyben, mert kiderült számunkra, jó szándékból használják a logót, és pécsi cégről van szó" - közölte Ruzsa. Szerinte az engedély nélküli használat mellett az a fő probléma, hogy a termék és a rajta elhelyezett hirdetés "nem illik bele a leendő rendezvénysorozat művészi koncepciójába". Az igazgató szerint korábban több vállalkozó, például ajándéktárgyat gyártók kértek tőlük engedélyt a logó feltüntetésére, és mindenkivel megegyeztek arról, hogy ne használják azt.

A zsebkendőt gyártó, pécsi székhelyű Agora Kft. 100 százalékban állami tulajdonú cég, fogyatékosokat foglalkoztatnak. Varga László Gábor ügyvezető azt mondta, jó szándékból, nyugati mintára kezdték el reklámozni a rendezvénysorozatot. Szerinte számos helyen szokás ez, és mivel termékeiket Olaszországban és Franciaországban is forgalmazzák, jó ötletnek tartja, hogy ezekben az országokban is reklámot csapjanak a pécsi rendezvénysorozatnak.

Mintegy két éve került fel a szalvétáikra és a zsebkendőikre - amik termelésük 1-2 százalékát adják - a logó. "Szóban megállapodtunk erről Tarróssy Istvánnal, aki az első igazgatója volt az EKF-nek" - állította Varga az [origo]-nak. Közölte, hogy körülbelül egy éve levelet kaptak Tarróssy utódától, Mészáros Andrástól, aki a logó használatáról érdeklődött, amire ők válaszoltak is. Azóta viszont semmi nem történt az ügyben Varga szerint, aki állította: ha kérte volna tőlük a kht. hogy ne használják a logót, ők levették volna, de ilyen kérés nem volt. (Ruzsa Csaba a harmadik igazgatója a kht-nak, Mészárost váltotta a poszton.)

A kft. ügyvezetője szerint egy fillért nem kerestek azzal, hogy reklámozzák a programot, sőt nekik került pénzbe a dizájn előállítása. Varga László Gábor szerint volt rá példa, hogy Olaszországban megkérdezték tőlük, mennyit fizettek nekik a hirdetésért. Az ügyvezető hozzátette: már megbánták a reklámot.