Sem a MÁV, sem a VDSZSZ nem engedett az álláspontjából, így csütörtökön is folytatódik a vasutassztrájk. A vonatközlekedés továbbra is kiszámíthatatlan, főképp a nagyobb városok állomásain áll a forgalom.  A vasúttársaság a szakszervezet sztrájkalapjának kimerülésében bízik, az érdekképviselet szerint hiába.

Csütörtökön is folytatja a sztrájkot a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), miután szerdán is eredménytelenül zárultak az egyeztetések a MÁV-csoport vezetőivel - mondta Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke. A MÁV közlése szerint a munkabeszüntetés miatt továbbra is bizonytalan a vasúti közlekedés.

Bárány azt mondta, a vasúttársaság a sztrájkolók kifárasztásában bízik. Szerinte erre utal, hogy Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója a VDSZSZ sztrájkalapjának nagyságáról beszélt, ami a szakszervezeti vezető szerint "messze meghaladja a munkáltató feltételezéseit". Azt állította, hogy egyre több olyan vasutas van, aki nem veszi igénybe a sztrájkolóknak járó sztrájksegélyt.

A VDSZSZ alelnöke szerint a MÁV vezetése nincs tekintettel az ország és az emberek érdekeire és megegyezés helyett a sztrájk, illetve a sztrájkoló szakszervezet legyőzésére törekszik. "Egyértelműen politikai kérdésnek tekintik" a sztrájkot, szerinte erre utal, hogy a szakszervezet kompromisszumos javaslatait figyelmen kívül hagyva a tárgyalások kezdete óta egyáltalán nem mozdultak el kezdeti ajánlatukról.

Egy szerdai sajtótájékoztatón Heinczinger azt mondta, a mostani sztrájkkövetelés jogvita. A MÁV Cargo privatizációs bevételéből nem lehet kifizetni harmadik vállalat munkavállalójának pénzt. A 10 százalék kiszervezési pótlék fizetésére sincs jogi kötelezettsége a MÁV-társaságoknak. Szerinte a vasutasonként 250 ezer forintos kifizetés 8 milliárd forintba, a 10 százalék kiszervezési pótlék 6 milliárd forintba kerülne járulékok nélkül, azzal együtt összességében 20 milliárdba kerülne a mostani követelések teljesítése.

Szerda éjszakai helyzet

A vasúttársaság közlése szerint szerda éjszaka a budapesti főpályaudvarok közül a Déli pályaudvaron és a Keleti pályaudvaron nincs vonatközlekedés, a Nyugati pályaudvar működik. Budapest környékén, Rákoshegy-Újszász-Szolnok között járnak a vonatok, a ceglédi, a váci vonalon kétórás közlekedési rend van érvényben. A veresegyházi és az esztergomi vonalon csak néhány vonat jár.

A miskolci Tiszai pályaudvaron, Nyékládházán, Egerben, Forró-Encsen, Novajidrányban, Edelényben, Kálon sztrájkolnak a vasutasok. Az utasokat motorvonatok szállítják Ózd, Tornanádaska, Mezőkeresztes, Füzesabony, Hatvan felé, valamint Olaszliszka és Sátoraljaújhely között. Füzesabony-Eger között nincs vonatközlekedés.

Debrecenben és Nyíregyháza környékén sem tud minden vonat eljutni a végállomására. Szeged nem indít, nem fogad, a budapesti közlekedés Kiskundorozsma állomásról bonyolódik. Szeged és Kiskundorozsma között autóbuszok szállítják utasainkat. Nem járnak a vonatok Kisszénás-Kondoros, Mezőtúr-Orosháza-Mezőhegyes, Mezőhegyes-Battonya, valamint Szeged-Szabadka között. Baján, Kecskeméten és Békéscsabán csak egy-egy vonat marad ki a menetrendből, de késések vannak.

Szombathely nem indít és nem fogad vonatokat, az utasokat vonatpótló autóbuszok viszik azokhoz az állomásokhoz (Vép és Püspökmolnári, Ják-Balogunyom és Acsád), ahonnan közlekednek a vonatok. Zalaegerszegen a sztrájkoló jegyvizsgálók korlátozták a vonatközlekedést, az állomás csak három vonatot tudott indítani. Zalaegerszegről Ukk állomásig vonatpótló autóbuszokkal juttatják el az utasokat.
het, és fel is kell lépni.