Új szabályok szerint hajthatnak be a kamionok a budapesti utcákra, miután a főváros rábólintott az új teherforgalmi stratégiára. Eszerint az átmenő teherautók csak az M0-n közlekedhetnek, amint a körgyűrű elkészül. A Nagykörúton belülre maximum 3,5 tonnás teherautók hajthatnak be.

Az MSZP, az SZDSZ és az MDF képviselőinek szavazataival megszavazta a Fővárosi Közgyűlés az új fővárosi teherforgalmi rendeletet, amely azt szabályozza, hogy mekkora kamionok hová és milyen feltételekkel hajthatnak be Budapestre. szerint január 1-jétől az egész város területe "teherforgalmi korlátozás alá esik", az átmenő teherforgalomnak az M0-ás körgyűrűt kell használnia.

Amíg az M0 el nem készül, a tervezet szerint az átmenő kamionok is használhatják a következő útvonalakat: M3 bevezető szakasz - Hungária körút - Róbert Károly körút - Árpád híd - Vörösvári út - Bécsi út, illetve a Batthyány utca - Rákóczi utca - Szentendrei út - Vörösvári út - Bécsi út. Az óbudai utak haszálatának lehetővé tétele ellen a III. kerület korábban többször is tiltakozott, többek között az aquincumi műemlékek védelmére hivatkozva.

A várost a rendelet több zónára osztja, a belső városrészekbe - gyakorlatilag a Nagykörútnak megfelelő sugarú körről van szó a budai és pesti oldalon is - legfeljebb 3,5 tonnás teherautók hajtnak be. A külső körút által határolt zónába, és több más területre legfeljebb 7,5 tonnás furgonok mehetnek be, míg a város többi területén maximum 12 tonnás kamionok düböröghetnek. A 12 tonnás teherautók a belső kerületekbe csak reggel 5-7 és este 18-22 óra között juthatnak be szabályosan.