Négymillió forintért rendelt humoros cikkeket a MeH a titkosszolgálatok népszerűsítésére - írja a Magyar Nemzet. A Farkasházy Tivadar érdekeltségében lévő lap korábban is kapott állami támogatásokat. A kormány 300 milló forintot szán a gazdasági válság hazai hatásainak bemutatására is.

Négymillió forintért rendelt "könnyed, humoros" cikkeket a kormány a Farkasházy Tivadar humorista nevéhez fűződő Hócipő című lapban, a titkosszolgálatok "társadalmi megbecsülésének erősítésére" - írja a Magyar Nemzet keddi száma, a napilap a birtokába jutott adatokra hivatkozva.

A Kormányszóvivői Iroda a lap érdeklődésére közölte, hogy a cikkekért bruttó négymillió forintot fizetett ki a Miniszterelnöki Hivatal. A szerződésben fontos célkitűzésként szerepel, hogy az írások "könnyed, humoros eszközökkel" mutassák be a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok mindennapos tevékenységét, illetve azt, hogy ez "erős alkotmányos kontroll mellett folyik".

A Hócipő kiadója, a Farkasházy többségi tulajdonában lévő Hócipő Kft. a Magyar Nemzet adatai szerint korábban is jutott állami forrásokhoz: tavaly és tavalyelőtt ötmillió, 2004-ben hétmillió forint támogatást kapott a Nemzeti Kulturális Alap miniszteri keretéből. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium 2003 és 2006 közt tíz reklámszerződést kötött a céggel, összesen 12,3 millió forint értékben.

Kedden egyébként 300 millió forint értékben írnak ki pályázatot a globális gazdasági válság magyarországi hatásainak bemutatására. Budai Bernadett kormányszóvivő hétfői bejelentése szerint a pályázaton országos, regionális és helyi sajtóorgánumok, illetve országos civil szervezetek indulhatnak. Budai szerint a 300 milliós keret annak az összegnek a maradványa, amelyet idén kormányzati kommunikációra szántak.