Nincs hely az új metrókocsik próbapályájának

Vágólapra másolva!
A Népszabadság értesülése szerint nincs hely megfelelő hosszúságú próbapályának a 4-es metró új kocsijainak tesztelésére. A kocsik nem kaphatnak engedélyt, ha nem tesztelik őket.
Vágólapra másolva!

Nincs hely a 4-es metró próbapályájának - írja a szombati Népszabadság. A lap szerint a hatósági engedély megszerzéséhez egy kilométeres próbapályát kellene építeni a kocsik tesztelésére, és a próbavágánynak legalább 400 méteren vízszintesnek és egyenesnek kellene lennie.

Azonban a Kelenföldi pályaudvarnál legfeljebb ötszáz méteres próbapálya építésére lenne hely. A kocsikra az engedélyt kiadó Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) ezért nem engedné, hogy ott teszteljék a kocsikat, de abba sem egyezne bele a napilap szerint, hogy a már épülő metróalagútban legyen a tesztelés.

A kocsikat a gyártó Alstom már tavaly elkezdte tesztelni Franciaországban, de ennek az eredményeit az NKH nem tekinti hitelesnek. A Népszabadság szerint a kocsikat a 2-es metró Fehér úti járműtelepén ki lehetne próbálni, de mivel ide csak a MÁV városon belüli vágányain tudnák azokat eljuttatni, egymilliárd forint többletköltség keletkezne. Volna egy még drágább lehetőség is, ha a MÁV Kelenföld és Albertfalva vasúti megállók közötti szakaszán építenének ki próbapályát, de ez már 2,5 milliárd pluszköltséget jelentene.

A főváros 2006-ban szerződött az Alstommal, hogy a francia cég a 2-es és a majdani 4-es vonalra gyártson 37 új kocsit 65 milliárd forintért.