Már Pesten a 2-es metró két új kocsija

Vágólapra másolva!
Budapestre érkezett a 2-es metróvonal új kocsijai közül kettő. A járműveket hamarosan tesztelni kezdik. A kocsikat tavaly májustól kellett volna leszállítani, ám a gyártó Alstom késve szerezte be az előzetes típusengedélyt.
Vágólapra másolva!

Megérkezett Budapestre a 2-es metró vonalára gyártott új metrókocsik közül az első kettő, és péntekig még hármat leszállítanak, és heteken belül megkezdődhet a szerelvény tesztelése - közölte a gyártó Alstom Transport. A Metropolis típusú metrókocsik a cég lengyelországi, katowicei gyárából érkeztek egy speciális szállítójárművön.

A 2-es metróra szánt 22 járművet 2008 májusától kellett volna leszállítani, ám az Alstom tavaly júliusban jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt hónapokat csúszik a szállítás. Az Alstom és a BKV Zrt. 2006 május 30-án írta alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak, hogy a gyártó összesen 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd 22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény. A többi a 4-es metró vonalán jár majd.

Az egyenként 20 méter hosszú, 3,1 méter magas, 32 tonnás, 200 utas szállítására alkalmas metrókocsik tesztelését a szerelvény fék- és áramellátó rendszerének kipróbálásával kezdik a BKV próbapályáján. A metrókocsikat Franciaországban tervezték, a főbb részegységeit ott is gyártják, a kocsiszekrények elkészítését és összeszerelését viszont Lengyelországban végzik.

A lengyelországi gyárban tavaly szeptemberben tartott bemutatón Demszky Gábor főpolgármester azt mondta, hogy a 4-es metró vonalán automata vezérlésűek lesznek a kocsik, míg a 2-esen maradnak a vezetők. A 4-es (zöld) vonalon közlekedő szerelvények 80 kilométer/órával tudnak majd haladni, a 2-es szerelvényeinek legnagyobb sebessége 70 kilométer/óra lesz. Mindkét vonalon légkondicionált, képes és hangbemondásos utastájékoztatással ellátott kocsikban utazhatnak majd az emberek.