A Kálvin tér és a Margit híd nélkül kell átvészelni az évet

2009.03.31. 18:34

Több, a fővárosi közlekedést komolyan érintő beruházásra lehet idén számítani - derült ki a Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésén. Folytatódik a budai főgyűjtő csatorna építése, belekezdenek a Margit híd felújításába, és ugyan átadják a Szabadság hidat, ám a Kálvin tér egy ideig átjárhatatlan lesz.

Jelentős forgalomkorlátozásra lehet számítani idén Budapesten, az európai uniós forrásokból megvalósuló beruházások miatt, elsősorban a pesti és a budai belső városrészekben. Erről a Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésének részvetői beszéltek. John Emese az SZDSZ és Steiner Pál, az MSZP frakcióvezetője szerint a 4-es metró és a budai főgyűjtőcsatorna építése, valamint a Margit híd felújítása és a belvárosi fejlesztések, például a Budapest Szíve program mellett számos infrastrukturális beruházás is történik majd, amelyeknek jelentős forgalomkorlátozó hatásuk lesz.

A várható korlátozásokat Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes részletezte a kabinet elé benyújtott előterjesztésben. Eszerint a budai térségben a jelentősebb korlátozást a Gellért rakparti villamosvágányok tervezett felújítása jelenti majd. Ennek időpontját a főváros költségvetésének és a BKV idei beruházási tervének elfogadása után határozzák meg. A belső budai térségben ugyancsak jelentps korlátozás várható a Margit híd felújítása és a budai főgyűjtőcsatorna építése miatt. Az itt tervezett többi beruházást ezért a nyári, kisebb fogalmú időszakra ütemezik. A Margit híd felújítása alatt végig biztosítják majd a tömegközlekedést, és gyakrabban járnak a villamosok.

A pesti belvárosban a 4-es metró építése miatt várható kritikus helyzet a Kálvin téren és környékén. Hiába nyitják majd meg ugyanis a Szabadság hidat várhatóan májusban, az autóforgalmat nem tudják majd bevezetni a Kiskörútra. A Kálvin téri metróállomás záró födéme csak októberre készíthető el, ráadásul nyár végéig a Múzeum körutat is átépítik, emiatt a Kálvin tér egy ideig egyáltalán nem lesz átjárható. Nyáron a villamosforgalom jelentős korlátozásával kétszer egy sáv lesz járható, de a Múzeum körúti építkezés miatt csak jelentősen csökkentett kapacitással.

Hagyó különösen kritikusnak tartja a Kecskeméti utca tervezett lezárását a 2-es villamos teljes vonalának üzembe helyezése előtt. Ezáltal ugyanis észak-déli irányban gyakorlatilag átjárhatatlanná válik a Belváros. Ezért a Budapest Szíve programhoz kapcsolódó "Főutca"-program beruházója nyárig csak olyan munkákat végezhet a Kecskeméti utcában, amelyek mellett a forgalom fenntartható.

KAPCSOLÓDÓ CIKK