Leginkább a budai hegyvidéki és a pesti XVII. kerületeket érinti a BKV paraméterkönyv-változása. Az augusztus 22-től életbe lépő módosítások több járatot megszüntetnek, összevonnak és olykor hosszabb útvonalon közlekedtetnek majd. A nagykörúti 4-6-os villamosjáratok is újra a vonal teljes hosszán járnak, és ez egyelőre így marad a Margit híd pénteki lezárása után is.

Ismét változik a BKV paraméterkönyve augusztus 22-től. A közlekedési vállalat honlapján található információk szerint több járat menetrendje és útvonala változik, de a tavalyinál csak kisebb mértékű átalakítások lesznek. A BKV célja, hogy újabb átszállás nélküli kapcsolatok legyenek a fővárosi közlekedésben és újabb útvonalakon legyenek alacsonypadlós járatok.

Buda középső és északi részén két új járatot indítanak. Az egyik a 111-es számú autóbusz, ami a II. kerület zöldmáli területein közlekedik, a Batthyány tér és a Kolosy tér között. A járat részben a jelenlegi 11-es és 29-es autóbuszok vonalán jár. A Moszkva tér és a Széher út között pedig a 129-es számú járatok nyújtanak közvetlen metrókapcsolatot a kuruclesi térségben élőknek.

A 29-es busz vonalát meghosszabbítják a Kelemen László utcától Hűvösvölgyig, illetve a Kolosy tértől a Szentlélek térig. Ezzel átszállásmentes kapcsolat lesz a hűvösvölgyi térségből Óbuda, az 1-es villamos és a szentendrei HÉV felé. Megszűnik ugyanakkor a 256-os autóbusz, ami gyakorlatilag párhuzamosan közlekedik a 61-es villamossal.

A Boráros térről közvetlenül lehet eljutni a fogaskerekű svábhegyi állomásáig a meghosszabbított útvonalú 212-es autóbusszal. Így a főváros déli kerületeiből is könnyen el lehet érni a budai hegyek kedvelt kirándulóhelyeit, a XII. kerület központját és a rakparti egyetemeket. A 190-es busz megszűnik, helyette ezen a vonalon a 90 és 90A járatok járnak mindkét irányban a Királyhágó tér érintése nélkül. A kimaradó szakaszon, vagyis a Királyhágó tér és a Szent Orbán tér között a 212-es járattal lehet utazni.

A 139-es autóbuszok teljes üzemidőben a Moszkva tér (Várfok utca) végállomásig járnak, vagyis a gazdagréti utasoknak közvetlen kapcsolatuk lesz a nagykörúti villamosokkal és számos más buszjárattal. A 139A jelzésű betétjárat megszűnik.

Dél-Budán is jelentős változások lesznek: a 150-es és 250-es autóbuszok a Kosztolányi Dezső tér helyett a Fehérvári útig közlekednek, így átszállás nélkül el lehet jutni a 4-es, 18-as, 41-es és 47-es villamosokhoz. Meghosszabbítják a 251-es autóbusz vonalát is, ami Budafokon a Városház térig jár. A 240-es autóbuszok Budaörs felé a Nagyszőlős utcán keresztül, a Kosztolányi Dezső tér érintésével közlekednek, akárcsak hétköznap a 240E jelzésű járat. Sűrűbben jár majd a 141-es autóbusz, míg a 141A megszűnik.

A XVII. kerületben a 46-os autóbusz vonalát meghosszabbítják a Helikopter lakóparkig. A 198-as autóbusz mindkét irányban az Ananász utca - Naplás út útvonalon közlekedik, így megszűnik a korábbi, egymástól eltérő útvonal. A 98-as autóbuszok Rákoscsaba vasútállomásig járnak majd, a 198-as régi vonalán, a Bártfai utca - Szent Imre herceg utca - Naplás út - Diadal utca között. A 98E autóbuszok hétköznaponként délután is járnak. A 162-es vonalat a közeli bevásárlóközpontig hosszabbítják meg, a mostani útvonalon közlekedő járatok pedig a 262-es számozást kapják. A 176E autóbuszok a Cinkotai úttól a 276E útvonalán haladnak.

Az eddigi 95A járat 95-ös számozással a Stadionok metróállomásig közlekedik, továbbutazásra pedig a sűrített 178-as autóbuszt ajánlja a BKV.

Az éjszakai járatok vonalán is több összevonás lesz. A 956-os busz Hűvösvölgy (Pesthidegkút) felöl Pécelig közlekedik majd. A járat a 969-es vonalát is magában foglalja, ami így megszűnik. Normafa és Rákoskert között a 990-es autóbusz közlekedik, magában foglalva a 997-es vonalát.

Az útvonal-módosítások mellett több járat menetrendje is változik, amiről a BKV a megállókban, szóróanyagokon és a társaság honapján tájékoztatja az utasokat.

Újra jár a nagykörúti villamos

Újra a teljes vonalon járnak a Nagykörúton a 4-6-os villamosok, csütörtök este pedig, az ünnepi tűzijáték után a BKV csúcsidőszaki sűrűséggel közlekedteti minden járatát, így a Combinókat is - közölte a fővárosi cég. A nagykörúti villamosvágányok felújítása augusztus 1-jén kezdődött el, a beruházás teljes költsége 350 millió forint volt.

Péntek hajnalban - várhatóan egy évre - felújítás miatt lezárják a Margit hidat az autósok elől, ám a villamosok és a buszok a munkálatok idején is közlekedhetnek majd a hídon.