Lassan megvalósul a budapesti biciklisek egyik régi álma, a kiskörúti kerékpársáv. A Múzeum körúton azonban még hiányzik egy réteg aszfalt és az útburkolati jelek, és a tiltás ellenére rendszeresen ott parkoló autók miatt ezt nem is lesz egyszerű pótolni. Videóriport.

 

A kerékpáros szervezetek 2007 nyarán komoly harcot vívtak a fővárosi hivatalokkal, mert a Kiskörút felújításának terveiből kifelejtették a kerékpársávokat. A tiltakozás (amelyről részletesen korábbi cikkünkben olvashat) végül sikerrel járt. A Kálvin téren és a Vámház körúton már lehet tekerni, de a Múzeum körúton még nincs kész a felújítás, egy réteg aszfalt még hiányzik. A kerékpársávot jelző tábla ugyan már a helyén van, de kerékpársáv még nem létezik, a helyén - a tiltó tábta ellenére - autók parkolnak. "Ez egy önmagába harapó kígyó esete. Nem tudjuk felfesteni a sávot, mert állnak az autók, és aztán állnak az autók, így aztán nem tudjuk felfesteni a sávot" - mondta László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

A parkolási szabályok megsértésére is vonatkozik az objektív felelősség - mondta az [origo]-nak Szécsi Tibor rendőr őrnagy, a BRFK közlekedésrendészeti osztályának vezetője. A járőrök ma már fel vannak szerelve úgynevezett PDA-val, mellyel fotót készíthetnek a tilosban parkolók autókról, illetve rögzíthetik az adataikat. A tulajdonosok ezután levélben kapják meg a legfeljebb 30 ezer forintos bírságról szóló határozatot.

A rendőrségnek elvileg lenne joga elszállíttatni is ezeket a járműveket, de ezzel 2003 közepe óta csak kivételes esetben élnek, például ha a villamossínen áll egy autó. A kerékpárutak vagy sávok nem tartoznak ebbe a kategóriába. Szécsi szerint a járőrök rendszeresen dolgoznak a frissen felújított kiskörúton is, csak a tevékenységük nem olyan látványos, mintha trélerekkel jelennének meg.