Fizetett hirdetésben védi magát a Sláger Rádió utódja

2009.12.10. 15:05

Elődjét, a Sláger Rádiót, és az ORTT lemondott elnökét, Majtényi Lászlót is bírálja országos napilapokban megjelentetett hirdetésében a Neo FM. A rádió a magyarországi befektetésekért aggódó nagykövetek novemberi nyilatkozatára reagált nyílt levelével, amelyben azt bizonygatja, nincs pártkötődése, és szabályosan nyert az országos rádiófrekvencia üzemeltetésére kiírt pályázaton.

Országos napilapokban megjelentetett nyílt levélben reagált kilenc ország budapesti nagykövetének még novemberben megjelent közös nyilatkozatára a Sláger Rádió frekvenciáját november közepe óta használó Neo FM.

A nagykövetek - az Egyesült Államok, Belgium, Franciaország, Hollandia, Japán, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia és Svájc budapesti képviselője - közös nyilatkozatukban a magyarországi befektetői klímát negatívan befolyásoló veszélyekre figyelmeztettek. Szerintük több alkalommal sem volt transzparens a döntéshozatal a közszolgáltatások, a műsorszolgáltatások és az országos közlekedési infrastruktúra egyes területein. A nagykövetek Bajnai Gordon kormányfővel is találkoztak, akinek a Suez-csoport elleni pécsi önkormányzati fellépést vagy az országos kereskedelmi rádiók frekvenciapályázatát említették példaként.

A november 19-én elindult új rádió, a Neo FM csütörtökön egész oldalas fizetett hirdetésekben fejtette ki álláspontját a nagykövetek aggodalmáról - mint írják, a pályázat egyik nyerteseként ezt szükségesnek tartják -, ebben részletesen összeszedik, szerintük miért volt szabályos a rádiópályázat.

Hivatkoznak többek között a Fidesz által delegált ORTT-tag, Szalai Annamária véleményére, miszerint a legmagasabb díjat ajánló pályázóként nyertek - az Advenio mellett -, egyben támadják a médiahatóság azóta éppen a rádiópályázat miatt távozó elnökét, Majtényi Lászlót. Majtényit azzal vádolják, hogy ellentmondásosan viselkedett a pályáztatás során, és "negatív kampányt folytatott a pályázat egyes résztvevőivel szemben".

Kádár Tamás, a Neo FM, illetve Balázs Csaba, a tulajdonos econet.hu vezetője által aláírt hirdetésben arra is kitérnek: pártkötődésük nincs, kereskedelmi, zenés szórakoztató műsort sugároznak. Az új rádió elődjének viselkedését sem hagyják szó nélkül, felháborítónak nevezik, hogy a vonatkozó jogszabályok megsértése miatt többször megbüntetett Sláger Rádió "magát a magyar sajtószabadság védelmezőjeként tünteti fel". Hozzáteszik, a Slágert csak az elszalasztott profit érdekelte, ezért próbálta "hangulatkeltéssel, félrevezető beállításokkal" befolyásolni a döntéshozókat.

"Szakmai befektetőként magunk is abban vagyunk érdekeltek, hogy a befektetési klíma olyan maradjon, amely vonzó célállomássá teszi Magyarországot a befektetések számára" - állítják a hirdetésben, amelynek végén az új rádió képviselői meghívják a nagyköveteket egy látogatásra a Neo FM székházába.

Bajnai Gordon miniszterelnök a nagykövetek nyilatkozata után azt mondta: a kilenc nagykövet nem a kormányt kritizálta, hanem azokat a kormánytól független testületeket, szervezeteket, pártokat, önkormányzatokat, amelyek szerintük külföldi befektetetők ellen irányuló lépéseket tettek. Sólyom László köztársasági elnök ezzel szemben december elején bírálta a diplomaták lépését, mert szerinte sértő módon fogalmazták meg problémáikat.

A Sláger és a Danubius műsorszolgáltatási szerződése november 18-án járt le. Az ORTT által a két kereskedelmi frekvenciára kiírt pályázaton mindkét cég elindult, de a médiahatóság - az MSZP, a Fidesz és a KDNP által delegált tagok szavazatával - október 28-án két új céget hirdetett ki győztesként: a Danubius frekvenciáját az Advenio kapta, a Slágerét az FM1 konzorcium. Az ORTT elnöke, Majtényi László törvénytelennek találta a pályázati eredményt, és tiltakozásul lemondott. (A rádiópályázatról szóló összes cikkünket itt megtalálja.)

KAPCSOLÓDÓ CIKK