Tízmilliós kárt okoztak a tolvajok az M6-os autópálya építkezésén

Vágólapra másolva!
Szinte monden mozdíthatót vittek a tolvajok az M6 autópálya építkezésén: üzemanyagot, fémkorlátot, betonelemeket, sódert, sőt, egy darut is. A bűncselekményekkel okozott kár több tízmillió forint. Egy helyi rendőrtiszt szerint sejthető, de nehezen bizonyítható, hogy a biztonsági őrök is benne vannak.
Vágólapra másolva!

Több tízmillió forintos kárt okoztak a tolvajok az M6-os autópálya átadás előtt álló, Tolna megyei szakaszán - közölték az MTI-vel helyi rendőrségi szóvivők. A paksi rendőrkapitányság tájékoztatása szerint az építkezés másfél éve alatt 25 eljárást indított lopás miatt, a tolvajok által okozott kár pedig tíz és fél millió forint volt.

Legutóbb március 2-án Dunaföldváron bukott le három férfi, az autópálya építési területének közelében állítottak meg őket paksi járőrök. Az igazoltatás után elismerték, hogy üzemanyagot készültek lopni az autópálya egyik munkaállomásáról, majd azt is, hogy 2008 októberétől már többször vittek el gázolajat, aggregátort, akkumulátorokat az építkezésről, összesen három és fél millió forint értékben.

A szekszárdi rendőrkapitánysághoz tartozó autópálya-szakaszon 2009-ben több mint kétszáz bűncselekmény történt, ezáltal több tízmillió forintos kár keletkezett. Szinte mindent vittek, gázolajat, gyeprácsokat, fémkorlátot, betonelemeket, sódert. 2009 szeptemberben egy tízmillió forint értékű mobil darut loptak el Bátaszékről. A munkagépet egy hónap múlva Enyingen találták meg, egy ottani vállalkozó fémhulladékáron, bontásra vette meg. Ez esetben a tolvajok és az orgazdák ellen is eljárás indult, a legtöbbször azonban nem volt ilyen sikeres a felderítés.

A lopások helyszínén nyomot rögzíteni szinte lehetetlen, és sokszor tanúk sincsenek. Bár mindenütt dolgozott biztonsági őr, nemegyszer tőlük öt-tíz méterre loptak járművekből üzemanyagot. Réti László, a szekszárdi kapitányság bűnügyi osztályvezetője szerint sejthető, de nehezen bizonyítható, hogy van szerepük a történtekben.