Tovább küldik a közüzemi számlákat több olyan felsőzsolcai házba is, amely az elmúlt hetek árvizeiben összedőlt - hangzott el az RTL Klub Híradójában. A lakóknak azért kell tovább fizetniük, mert a szolgáltatások szerződéseit nekik kellett volna felmondaniuk, de ez sok esetben a hűségnyilatkozat miatt akadályokba ütközhet.

Hűségnyilatkozata miatt nem mondhatta le telefon-előfizetését egy nő, akinek telefonját korábban házával együtt elvitte az árvíz a Borsod megyei Felsőzsolcán - adta hírül az RTL Klub Híradója. A televízió szerint az asszonynak ugyan összedőlt a háza, de a telefonszámlát továbbra is kapja.

A Híradó szerint az árvíz által sújtott városban mások is panaszkodtak arra, hogy továbbra is kapják az áram-, a gáz-, a víz- és a telefonszámlákat, noha a szolgáltatás az összedőlt házak miatt nem működik. Ahhoz ugyanis, hogy ne kelljen fizetni, le kell mondani a szolgáltatást, szerződést bontani azonban nem könnyű.

Az RTL Híradó megkeresésére a telefonszolgáltatónál írásban közölték, hogy az elmúlt egy hétben már közel 100-an fordultak hozzájuk ezzel a problémával. Úgy döntöttek, mindegyiküknek méltányossági jóváírást ajánlanak fel, ezzel enyhítve az őket ért súlyos veszteségeket. Akadt azonban olyan médiaszolgáltató is a térségben, amely előre felajánlotta ezt a segítséget.

A felsőzsolcai térségben működő áramszolgáltató azzal segít, hogy nem számít fel semmit a falszárító berendezések fogyasztása után - mondta a televíziónak a Máltai Szeretetszolgálat munkatársa. Csak Felsőzsolcán 20-30 ilyen készülék működik folyamatosan, a térségben pedig több mint száz.