A vízelvezető rendszer hiánya miatt a vízügy nem járul hozzá az M43-as autópálya tavaszra tervezett átadásához a délmagyarország.hu szerint, így nyárra a csúszhat az autópálya átadása. Az illetékes vízügyi igazgatóság vezetője szerint nyárig nem lehet az árvízi töltést érintő munkálatokat elvégezni.

Nincsenek kész vagy hiányosak az M43-as autópálya vízelvezetéséhez szükséges védművek a délmagyaroszág.hu protál szerint, ezért az illetékes vízügyi hatóság nem járul hozzá az autópálya használatbavételi engedélyéhez. A portál szerint ezért az autópálya átadása tavaszról nyárra csúszhat.

"Tehermentesíteni kell azt a területet a felgyülemlett árvíztől és belvíztől, ahol a sztráda a víz természetes lefolyásának útjában áll" - mondta Kozák Péter, az illetékes vízügyi hatóság igazgatója a a délmagyarország.hu portálnak. Hozzátette, hogy a Tisza áradásakor és a fagyban nem lehet az árvízi töltést érintő munkálatokat végezni, a szükséges védművek megépítéséhez pedig két-három nyugodt hónap kell. Az igazgató szerint a felújítandó szivattyútelepet sem lehet most leállítani, mert folyamatosan működik a belvíz elleni védekezés miatt. Az igazgató szerint a munkálatok a tavaszi árhullám után, azaz nyáron lesznek megoldhatóak.

Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítésére uniós támogatással valósul meg, a projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek kétharmadát az Európai Unió fedezi.