Egyhangúlag támogatta szerdán a fővárosi közgyűlés, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kezdje meg az elektronikus jegyrendszer tervezésének tervezési munkálatait. Az elfogadott határozat szerint a BKK-nak december 31-ig kell kidolgoznia az új tarifarendszer koncepcióját, György István főpolgármester-helyettes pedig azt mondta: szeretné, ha ebben a ciklusban az új rendszer váltaná fel a jelenlegi, "kőkorszaki" megoldásokat.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint a lehető legkorszerűbb és legsokoldalúbb rendszert szeretnék kialakítani, átugorva például a mágnescsíkos papírjegyet, ami az 1980-as években kezdtek használni nyugat-európai városokban. György István szerint az is lehet, hogy a rendszer nem a londoni mágneskártyás rendszerre fog hasonlítani, mert már ott is annak a továbbfejlesztésén gondolkodnak.
Az előterjesztés szerint az ideális jegyrendszert nem csak a tömegközlekedésben lehetne használni, de alkalmas lehet a parkolási és behajtási díjak kiegyenlítésére, vagy kerékpárkölcsönzésre is. A rendszer az elképzelések szerint lehetővé tenné bankkártyás, mobiltelefonos vagy internetes fizetést is, és a mainál sokkal pontosabb információkat szolgáltatna a rendszert használók utazási szokásairól.
Vitézy a költségekről és megtérülésről érdeklődő képviselőknek azt mondta: ezt külön vizsgálni fogják, de biztos benne, hogy megéri majd az elektronikus rendszer, hiszen a mainál jóval kényelmesebb lesz az utasok számára. A BKV becslése szerint ugyanakkor a közlekedési társaságnak évente tízmilliárd forintos bevételkiesése keletkezik a bliccelők, és további 2-3 milliárd a bérlethamisítók miatt, ezen a helyzeten is sokat javítana az új rendszer.