Megnyíltak az ügyintézést egyszerűsítő kormányablakok

Vágólapra másolva!
Az országban 29 helyen nyíltak meg hétfőn az új hivatali ügyintézést lehetővé tevő kormányablakok, amelyeknél 29 hivatal ügyeit lehet egy helyen elintézni.
Vágólapra másolva!

Országszerte 29 helyen nyíltak meg hétfőn reggel a komplex ügyintézésre alkalmas kormányablakok. Négy fővárosi hivatal mellett a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban lehet ezentúl egy helyen, napi tizenkét órában hivatalos ügyeket intézni. A kormányablakok listája és pontos címe megtalálható a Közigazgatási és Igazságügyi minisztérium honlapján ezen a linken.

Az átalakítással és a kormányablakok létrehozásával a hivatali ügyintézést akarja egyszerűsíteni a kabinet. A cél, hogy az eddigi széttagolt, párhuzamosan működő területi szervek irodái helyett egy helyen lehessen januártól 29, a hosszabb távú tervek szerint pedig valamennyi hivatal ügyeit intézni, például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal, nyugdíjjal, egészségbiztosítással kapcsolatos ügyeket bonyolítani, családi pótlékot, gyest igényelni vagy általános tájékoztatást kérni.

Mit váltanak ki a kormányablakok?
A kormány szeptember 14-i határozata szerint a kormányhivatalokba olvadnak a területi igazságügyi hivatalok, a megyei mezőgazdasági szakigazgatási hivatalok, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal kirendeltségei, a földhivatalok, a regionális egészségbiztosítási pénztárak, a regionális nyugdíjbiztosítási igazgatóságok, a regionális munkaügyi központok, a regionális munkaügyi felügyelőségek, a regionális munkavédelmi felügyelőségek, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális felügyelőségei, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal regionális irodái, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat regionális intézetei, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságai, a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatóságai, valamint az Oktatási Hivatal regionális igazgatóságai.


Fotó: Hajdú D. András [origo]
Fotó: Hajdú D. András [origo]