Jó hírnevének megsértése miatt pert indít Rákay Philip

2011.03.11. 17:24

Pert indít jó hírnevének megsértése miatt Rákay Philip a Blikk című napilap, dr. Helmeczy László ügyvéd és azon sajtóorgánumok ellen, amelyek átvették a napilap csütörtöki cikkét - közölte az M1 és az M2 intendánsa pénteken. A Blikk csütörtöki cikke szerint a napilap olyan "hivatalos dokumentumok" birtokába jutott, amelyek szerint a Fejér Megyei Önkormányzat 40 millió forint értékben kötött megbízási szerződéseket Rákay cégével, a Contact Média Kft.-vel. Rákay "nem érti, hogyan számolták a fenti összeget", és egyértelműen politikai támadást sejt a háttérben.

Jó hírnevének megsértése miatt pert indít Rákay Philip, a Magyar Televízió intendánsa és a Contact Média Kft., mert szerintük a Blikk csütörtöki cikke és Helmeczy László ügyvéd valótlan és bűncselekmény elkövetését hamisan sugalló állításokat tett róluk. A lap csütörtöki a számában azt írta, hogy milliós kommunikációs tanácsadói szerződéseket kötöttek fideszes önkormányzatok az elmúlt években Rákay Philip cégével. A Blikkhez került "hivatalos dokumentumok" szerint a Contact Média 2008 és 2010 között havi 600 ezer forint plusz áfa megbízási díjért dolgozott a Fejér megyei önkormányzatnak, és öt másik, milliós szerződést is kötöttek. A sárbogárdi Petőfi Sándor Gimnázium felújítására kiírt pályázathoz kapcsolódó kommunikációs feladatokat is a Contact Média vállalta 2,5 millióért - olvasható a Blikkben. A cikk szerint a szerződésekről tudomást szerzett Helmeczy László ügyvéd, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés volt elnöke, és feljelentést tett ismeretlen tettes ellen hűtlen kezelés miatt. Helmeczy panaszát elutasították, így pótmagánvádra vinné az ügyet.

A pénteki Blikkben Rákay Philip azt mondta: "nem voltam 2008 és 2010 között a cég ügyvezetője, csak körülbelül harmadrészben tulajdonosa, és azt sem értem, hogyan számolták a fenti összeget". Szerinte az uniós szabályok betartásával, pályázati úton kapták a megbízást. "Ezt támasztja alá az is, hogy a korábbi feljelentés miatt az ügyészség vizsgálta a szerződéseket, és mindent törvényesnek talált. Többek között azon dolgoztunk, hogy megakadályozzuk és ellehetetlenítsük a sukorói kaszinóberuházást" - tette hozzá.

Rákay Philip és Futó Barnabás ügyvéd pénteken közölte: "a cikkben leírt valótlan és bűncselekmény elkövetését hamisan sugalló állítások miatt Rákay Philip és a Contact Média Kft. ügyvédi megbízást adott dr. Futó Barnabás ügyvédnek jó hírnév megsértésének megállapítása és nem vagyoni kártérítés megítélése iránt azon sajtóorgánumok ellen, amelyek az érintettek megkérdezése nélkül, kritikátlanul átvették a cikkben leírtakat. Ugyancsak kiterjed a megbízás dr. Helmeczy László elleni keresetlevél benyújtására, mivel a cikkben és azt követő nyilatkozataiban szintén valótlan, sértő és bűncselekmény elkövetésére utaló állításokat tett."

Az M1 és az M2 intendánsa a közmédiumok csütörtöki sajtótájékoztatója után újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy olvasta a Blikk március 10-ei cikkét, amely a cége által megszerzett önkormányzati megbízásokról szól. "Sikerült feltenni ugyanazt a lemezt, sokadszorra. Látni kell, hogy teljesen egyértelmű, politikai indíttatású támadás áll a háttérben. Annak idején a kommunikációs cégemmel többek között azon dolgoztunk, hogy megakadályozzuk és ellehetetlenítsük a sukorói kaszinóberuházást. Elhiszem, hogy ez sokaknak fáj. Olyanoknak is, akik az akkori kormányban igen magas szinten érintettek voltak, és ezt nem tudják nekünk azóta sem megbocsátani" - mondta csütörtökön Rákay Philip. Erről itt olvashat bővebben.