Nincs pénz a 4-es metró második szakaszára, de az első szakasz megépülhet - mondta Tarlós István szerdán a Magyar Televízió reggeli műsorában. A főpolgármester értelmezése szerint a második szakasz építését senki nem állította le, hiszen "csak azt lehet leállítani, ami elkezdődött".
"Az első szakaszt szeretnénk befejezni, ott köztudottan óriási problémák vannak a két ciklussal ezelőtt megkötött szerződésekkel" - fűzte hozzá. Tarlós szerint mivel a szerelvények még mindig nincsenek itt, nem kaptak engedélyt sem, ezért egyelőre azt sem lehet megmondani, hogy mikor állhatnak forgalomba. Ugyanakkor az állomások és a sínek épülnek, az alagutak építése pedig már befejeződött - tette hozzá. "A metró, egyes elképzelések szerint 2014 végén szállíthat utasokat először, ha a fenti problémák megoldódnak" - mondta kérdésre válaszolva Tarlós István.
A főpolgármester a Margit híd elhúzódó felújításával összefüggésben a Ma Reggelben elmondta, hogy soha nem készült a híd felújításáról költségvetés, csak költségbecslés, így képtelenség megállapítani, mennyi lett volna a reális kivitelezési ár. Tarlós ezért, elmondása szerint úgy döntött, hogy "a jövőben nem engedi, hogy átalányáras szerződéseket kössön a város".
A BKK grandiózus villamos- és busz-beszerzéseinek kapcsán a főpolgármester megerősítette, hogy a főváros a buszokat magánvállalkozásoknak adná ki. Ennek oka az, hogy az Európai Unió a kötöttpályás közlekedési fejlesztéseket támogatja a közúti közlekedés fejlesztésével szemben. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a múlt héten mondta azt a Népszavának, hogy minimális önrész mellett, odaítélt - de még le nem hívott - uniós forrásból akár a százmilliárd forintot is meghaladó összegért venne új trolikat és villamosokat a BKV.