Szabálytalan módon túl alacsonyan és kis sebességgel próbált meg manővereket végrehajtani az a pilóta, aki tavaly tavasszal halálos balesetet szenvedett kisgépével a nagykanizsai repülőtéren - közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet.

A nagykanizsai füves leszállóhelyen 2010 márciusában zuhant le egy Apollo Fox kisrepülőgép. Pilótája, egy 40 éves nagykanizsai férfi a helyszínen meghalt. Szemtanúk akkor arról számoltak be, hogy a gép a repülőtér felett hajtott végre manővereket, amikor orral váratlanul a földnek csapódott. 

Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) nemrég lezárult vizsgálata azt állapította meg, hogy "a gép és a pilóta számára sem engedélyezett föld közeli magasságú intenzív manőverezés során a pilóta nem ismerte fel, hogy a gépének állásszöge folyamatosan növekszik és eléri a kritikus értéket, majd átesik". Az ezt megakadályozó kormánykorrekció nem volt megfelelő, vagy el is maradt.

A pilóta aznap egyedül és utasokkal is repült, a tragédiához vezető negyedik felszállását egyedül hajtotta végre. Repülése végén a leszállóhely fölött mintegy ötvenméteres magasságon "föld közeli, intenzív manőverek végrehajtásába kezdett", figyelmen kívül hagyva a repülési magasságokra vonatkozó előírásokat. A végzetes manőver egy süllyedés után indított bal, emelkedő forduló volt.

A KBSZ megállapítása szerint semmilyen tény nem utal arra, hogy a baleset bekövetkezését "bármilyen külső hatás vagy személy" okozta volna. A pilóta, a repülőtér és a repülőgép is rendelkezett a repülés végrehajtásához szükséges engedélyekkel és jogosításokkal, az időjárás megfelelő volt, műszaki hibára nem utalt semmi.

Megjegyzésként szerepel az is a dokumentumban, hogy a pilóta az intenzív föld közeli és kis sebességgel végrehajtott manővereivel pilótatársainak rosszallását váltotta ki, "többször hiába hívták fel a figyelmét arra, hogy manővere veszélyes, gépe képességeinek a határát feszegeti".