Átmenetileg kivonják a forgalomból a fogaskerekűt

Vágólapra másolva!
Keddig kivonják a forgalomból a fogaskerekű összes szerelvényét, miután az egyiken szombaton kagylós tengelytörés következett be, és a Gyöngyvirág úti megállónál kisiklott a jármű. Mind a hét szerelvényt megvizsgálják, mert a BKV vezérigazgatója szerint a metrókhoz hasonlóan azok is nagyon elhasznált állapotban lehetnek.
Vágólapra másolva!

Szombaton a fogaskerekű egyik szerelvényén kagylós tengelytörés következett be, ezért Kocsis István, a BKV vezérigazgatója Tarlós István főpolgármesterrel konzultálva úgy döntött, hogy keddig valamennyi szerelvényt kivonják a forgalomból - közölte a Fővárosi Önkormányzat. A tengelytörés a Gyöngyvirág úti megállóban történt, a jármű kisiklott, de senki sem sérült meg.

A BKV ultrahangos felülvizsgálatot végeztet el mind a hét szerelvény összesen 14 kocsiján. A vizsgálatot a közlemény szerint az indokolja, hogy "feltételezhető, hogy a fogaskerekű szerelvények is nagyon elhasznált állapotban vannak".

A minimál szolgáltatás keddtől, a teljes szolgáltatás várhatóan a jövő hét végétől állhat helyre. Akkor dől el, hogy a szerelvények meddig használhatóak még - olvasható a közleményben. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a fogaskerekű teljes útvonalán lesz buszos pótlás. Svábhegyig a járatok a 21-es busz megállóiban, Svábhegy és a Széchenyi hegyi végállomás között pedig a fogaskerekű pótlójáratainak megállóiban állnak meg.

A múlt héten a Fővárosi Közgyűlés arról döntött, hogy a BKV mérje fel az összes, 30 évesnél öregebb metrókocsijának műszaki állapotát. Ez előtt a BKV kivont a forgalomból 43 kocsit, ezek a szerelvények 40 évesnél is idősebbek voltak. Korábban ugyanis kigyulladt és teljesen kiégett egy 35 éves metrókocsi, azóta pedig két másik szerelvény is füstölni kezdett.

Míg Magyarországon 154 kocsi szavatossága már 5-13 éve lejárt, Moszkvában már rég leselejtezték az ilyen régi szerelvényeket. A BKV szerint a legnagyobb veszélyt a metrókocsik esetében az elöregedett főtartó gerendák jelentik, amelyeken lényegében az egész vagon nyugszik, ha azok eltörnek, akkor elkerülhetetlen a tragédia. A metrókocsik felülvizsgálatáról és a kockázatokról itt olvashat részletesen.