Nem lehet interneten vonatjegyet rendelni, és a neten vásárolt jegyek nyomtatására szolgáló automaták sem működnek az ország egész területén. A rendszer leghamarabb péntekre állhat helyre.

Technikai okok miatt nem érhető el a MÁV-Start Zrt. internetes jegyértékesítési rendszere, és az ott megrendelt jegyek nyomtatására szolgáló automaták (összesen negyven darab) sem üzemelnek az ország egész területén. Az internetes jegyrendelési rendszer szerda este óta nem működik - mondta az [origo]-nak Hackl Mónika, a MÁV Zrt. kommunikációs vezetője, hozzátéve, hogy a rend leghamarabb péntekre állhat helyre. Hackl Mónika elmondása szerint a hibát tönkrement merevlemezek okozták, jelenleg az adatokat töltik újra.

Azok az utasok, akik már az interneten keresztül megváltották belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. A büntetés elkerüléséhez azonban az kell, hogy az e-mail címüket és a vásárlás időpontját megadják a kalauznak, aki az alapján egy úgynevezett utasleadási lapot tölt ki. Ezt a dokumentumot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben, faxon, levélben vagy személyesen.

A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók - ha még nem vették át a menetjegyüket - csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg nemzetközi utazásukat, amit bármely nemzetközi pénztárban megválthatnak. A regisztrált e-mail cím és a vásárlás időpontja megjelölésével, valamint az eredeti jegy benyújtásával az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető az újonnan, pénztárnál váltott nemzetközi menetjegy árának kezelési költség levonása nélküli visszatérítése is - közölte a MÁV.