A héten egyeztet Tarlós és Orbán az önkormányzati törvényről

Vágólapra másolva!
Az önkormányzati törvényről és a BKV-ról is tárgyal a hét második felében Tarlós István Budapest főpolgármestere és Orbán Viktor miniszterelnök.
Vágólapra másolva!

Az önkormányzati törvényt és a főváros közlekedését érintő kérdéseket tekint át egyebek mellett Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester a hét második felében. A főpolgármester erről egy más témában tartott hétfői sajtótájékoztatón beszélt újságírói kérdésre válaszolva Budapesten, jelezve: A találkozó előreláthatólag csütörtökön vagy pénteken lesz.

Tarlós szeptember végén egy interjúban kifejtette az [origo]-nak, hogy a fővárosi kerületek pénzéhsége és egyes polgármesterek hatalomvágya áll amögött, hogy a kerületek hatásköröket akarnak elvenni a fővárostól. Tarlós akkor azt mondta, nem gondolkozik azon, mi lesz 2014-ben, és nem akar nyűg lenni Orbán Viktor nyakán. Mint mondta, az önkormányzati törvényről még nem beszéltek Orbánnal, de számít arra, hogy kikéri a véleményét, ez a találkozó lehet a hét második felében.

A BKV-ról is beszél Tarlós Orbánnal

Tarlós István a sajtótájékoztatón közölte: Várhatóan áttekintik a készülő önkormányzati törvény kérdéseit, valamint a BKV kérdését, "a legújabb felmerült problémát, hogy az összes vidéki város kapna fogyasztói árkiegészítést a díjmegállapításban, míg Budapestet valamilyen ismeretlen indoktól vezérelve nulla mértékben akarják figyelembe venni".

A főpolgármester utóbbival kapcsolatban keddi sajtótájékoztatójára ígért részletes tájékoztatást. A villamos- és trolibusztender kapcsán azt mondta: kíváncsian várja, hogy a Budapesti Önkormányzatok Szövetségének (BÖSZ) "mértékadói" mikor fognak ebben a kérdésben megnyilvánulni. Jelezte: Hiányolja a támogató választ, "hiszen a budapesti gördülőállomány cseréje mindenki számára elsődleges fontosságú".

Ismertetése szerint a fővárosban 35-40 éves járművek sokasága vesz részt a forgalomban. Tarlós István a járműcserék kapcsán arra is kitért: "amikor azt hallom, hogy két dél-alföldi város közötti villamosvonalat ezzel szemben támogatnak, akkor utánagondolok, hogy az nagyjából 110 év alatt bonyolít majd akkora forgalmat, mint a budapesti gördülőállomány 1 hónap alatt".