Ismét ingyenes tömegközlekedést javasol a képviselőknek a javadalmazással foglalkozó albizottság. A testület több ponton is puhítana Lázár János eredeti javaslatán: több benzint adna egyes vidéki képviselőknek, és mégis pótlékot fizetne a bizottsági munkáért.

Alaposan felpuhította a képviselők javadalmazásáról szóló, eredetileg Lázár János a Fidesz frakcióvezetője által előterjesztett koncepciót a parlament ezzel foglalkozó albizottsága. A testület hétfő délutáni ülésén szavazott a felmerült javaslatokról, ezek alapján jelentősen megnőhet a képviselők tiszteletdíja.

Lázár októberben ismertetett koncepciója szerint a képviselők a helyettes államtitkárokéval megegyező - jelenleg csaknem havi bruttó 750 ezer forint -tiszteletdíjat kapnának, más pénzbeli juttatásra viszont nem lennének jogosultak. A frakcióvezető koncepciója szerint - szemben a mai gyakorlattal -a képviselők a bizottsági tagságért sem kaptak volna pótlékot.

Ezt felülírva az albizottság azt javasolja, hogy a bizottsági tagságért a tiszteletdíj 20 százaléka, a második bizottsági tagságért 10 százaléka járjon, az úgynevezett kiemelt bizottságokban végzett munkáért további 10, a vizsgálóbizottságokért pedig 5 százalékos pótlékot kapjanak a képviselők. A bizottsági elnökök az albizottság javaslata szerint 30, az alelnökök 20 százalék pótlékot kapnának.

Az albizottság többsége nem támogatta az LMP javaslatát, amely megszüntette volna a bizottsági üléseken a helyettesítés lehetőségét (jelenleg lehetőség van arra, hogy a képviselők egymásra ruházzák át szavazati jogukat). Nem támogatta a kormánypárti többség azt a szocialista javaslatot sem, amely csökkenthette volna annak a képviselőnek a fizetését, aki nem szólal fel egy-egy ülésszakon legalább 15 percet.

Lázár eredeti elképzelése szerint a mai választókerületi pótlék (a korábbi költségtérítés) helyett a képviselők benzinkártyát kapnak, amellyel a választókerület Budapesttől mért távolságának függvényében 2000-5000 kilométerre elegendő üzemanyagot tankolhatnának. A pontos mennyiséget az adóhivatal normái alapján határoznák meg. Az albizottság ehhez az üzemanyag-mennyiséghez még hozzáadna legfeljebb ezer kilométerre elegendőt az egyéni választókerület nagysága, és még ezret a települések száma alapján (listás képviselők ezt nem kapnák meg). A testület emellett azt javasolja: a képviselők ismét ingyen utazhassanak a tömegközlekedési eszközökön (ezt a jogukat még a Medgyessy-kormány idején vesztették el).

Lázár eredeti javaslatában az szerepelt, hogy az új képviselői tiszteletdíj-rendszer 2012. szeptemberében lépne hatályba. Az albizottság ezzel szemben azt javasolja, hogy a hatályba lépést az adóévhez, vagy a kétszáz fős parlament megalakulásához kössék. előbbi gyakorlatilag 2013-ra, utóbbi 2014-re halasztaná az új rendszer bevezetését.