Keddtől korlátozzák a 3-as metró sebességét

Vágólapra másolva!
A menetrendet előreláthatólag nem fogja érinteni, hogy kedd reggeltől 80-ról 60 kilométerre csökkentik a 3-as metró teljes vonalán a szerelvények sebességét. A korlátozásra többek között azért van szükség, mert az észak-déli vonalon a befolyó talajvíz megrongálta az aljzatbetont.
Vágólapra másolva!

A 3-as metró teljes vonalán 80-ról 60 kilométerre korlátozzák a szerelvények maximális sebességét a pálya állapota miatt keddtől - írja az Index hírportál. Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI-nek azt mondta, a menetrendet a számítógépes szimuláció alapján az intézkedés nem fogja érinteni, ha a valóság mást mutat, új menetrendet kell készíteni.

Hangsúlyozta, hogy az észak-déli vonalon a befolyó talajvíz megrongálta az aljzatbetont, és a sínek lekötése korrodálódott. Ez az állapot javulni nem fog, sürgősen, hónapokon belül el kell kezdeni a rekonstrukciót - tette hozzá. Elmondása szerint ez "be van tervezve" a BKV-nál, ennek keretében a pályát teljesen szétszerelnék, kivésnék és újrabetonoznák az aljzatot, leszigetelnék az alagutat, és új vágányokat építenének. Ezt csak szakaszonként tudják elvégezni, és a munka több évig tarthat, akárcsak a 2-es vonalon.

Gulyás szerint ha ez elmarad, egyre nagyobb sebességkorlátozást kell bevezetni a vonalon, végső esetben pedig leállíthatják a forgalmat. Mivel a 3-as metrót több szakaszban adták át, vannak kritikusabb és jobb állapotban lévő szakaszok, az egyik legrosszabb állapotban a Nagyvárad tér környéke van, itt hónapokon belül neki kellene állni a munkának.

A Budapesti Metróért Egyesület a honlapján azt írta: a legidősebb szakasz elmúlt már 40 éves, ez idő alatt nagyobb felújítás nem volt, szükségessé vált a teljes vonal szigetelése. Az alagút sok helyen beázik, a víz kárt tesz a biztosító berendezésben, a pályában, a gépészeti és elektromos rendszerben. A pálya a felszíni szakaszon néhol megsüllyedt, több helyen elengedtek a sínrögzítések.