Határozott előrelépésnek tartja a fideszes Bíró Márk azt a csütörtöki egyeztetést, amelyen a megemelt szabálysértési bírságok és a szigorított KRESZ ügyében tárgyalt Pintér Sándor belügyminiszterrel. A találkozón az életszerűtlen szabályokat kiszűrő munkacsoport felállításáról is döntöttek, illetve arról, hogy a sárga előtt esetleg villógóra állíthatják a jövőben a zöld jezéseket.  

Az életszerűtlen közlekedési szabályok kiszűrésével foglalkozó munkacsoport felállításáról döntöttek azon a csütörtöki egyeztetésen, amelyet a Fidesz frakció képviselői folytattak le a belügyminisztérium és a nemzeti fejlesztési minisztérium vezetőivel illetve szakértőivel. A megbeszélést a nagyobbik kormánypárt képviselőcsoportja kezdeményezte, miután hétfői ülésén a közlekedési bírságok közelmúltbeli szigorítása ügyében meghallgatta Pintér Sándor belügyminisztert.

A meghallgatás előzménye az volt, hogy a két héttel ezelőtti frakcióülésen a fideszes és a KDNP-s képviselők választóik haragjára hivatkozva lázadtak fel a szabálysértési bírságok összegének április drasztikus megemelése, illetve a KRESZ tavaly nyári, szerintük számos ésszerűtlen rendelkezést is magában foglaló módosítása ellen. 

A kormánypárti frakciókban Bíró Márk, a Fidesz Észak-Magyarországi regionális pártigazgatója vállalta magára az ügy képviseletét, aki a képviselőcsoport korábbi ülésén több választói panaszt is megosztott azzal kapcsolatban, hogy egy sárgán való áthajtás, vagy két, egymást követő kisebb közlekedési szabálytalanság a megemelt büntetési díjtételek miatt a teljes fizetését elviheti az átlagos keresetűeknek.

A csütörtöki egyeztetés után Bíró Márk az [origo]-nak határozott előrelépésként értékelte a megbeszélésen történteket, a tanácskozáson részt vevő Pintér Sándor belügyminiszter állítása szerint konstruktívan és maximális segítőkészséggel állt a problémához. Igaz, a sárgán való áthajtás büntetésével kapcsolatban a miniszter jelezte például, hogy annak életbe léptetése uniós kötelezettség, a bécsi egyezmény része volt, ezért aligha lehet rajta lazítani. Megvizsgálják viszont annak feltételeit, hogy hogyan lehetne több európai ország példához hasonlóan a zöld jelzés megvillogtatásával figyelmeztetni, hogy nemsokára a sárga következik.

A miniszter Bíró Márk elmondása szerint partner volt a munkacsoport felállításában is. A várhatóan május végére felálló testületbe a képviselő a kormánypárti frakciók, a Belügyminisztérium és a KRESZ-ért felelős nemzeti fejlesztési tárca szakértőin túl különböző autós, kerékpáros, személyszállítási és fuvarozói érdekképviseleteket, valamint hasonló ügyekben ítélkező bírókat is szeretne bevonni.

A találkozó után a belügyminisztérium csak egy rövid közleményt adott ki. A megbeszélés eszerint konstruktív szellemben zajlott, az új szabályok  bevezetésének legfontosabb célja pedig az volt a közlemény szerint, hogy a szabálysértések és az ezekkel sokszor összefüggő súlyos és halálos balesetek száma csökkenjen.

Az április 15-én hatályba lépett törvény, és az ahhoz kapcsolódó rendeletek alapján a korábbiaknál magasabb - akár 150 ezer forintos - bírságokat lehet kiszabni a szabálytalankodó autósokra, bizonyos esetekben pedig fix összegű bírságokat ír elő a rendőrök számára. Az új rendszer arra ösztönzi a szabálytalankodókat, hogy ismerjék el hibájukat, és fogadják el a legfeljebb 50 ezer forintos helyszíni bírságot, hiszen a szabálysértési eljárásban a kétszeresét is kiróhatják rájuk.