Magasvasutat álmodik a budapesti Örs vezér terére a BKK

Vágólapra másolva!
A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése legalább 10-15 milliárd forintba kerülne, a Budapesti Közlekedési Központ egyelőre terveket készít uniós forrásból. A magasvasút előnye az lenne, hogy megszűnnének a közúti kereszteződések, így nem kellene balesetektől tartani.
Vágólapra másolva!

Lehetséges, hogy magasvasúttal kötik össze a budapesti 2-es metrót és a gödöllői HÉV-et az Örs vezér terénél - írja keddi számában a Blikk. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a lapnak megerősítette, hogy a pálya megemelése az egyik lehetséges megoldás a két vonal összekötésére. A magasvasút nem zajosabb, mintha a földfelszínen futna a metró, és a XIV. kerületben nem zavarná a városképet sem.

A BKK egyelőre terveket készít európai uniós forrásból. A metró és a HÉV összekötése 10-15 milliárd forintba kerülne. Ez azonban csak a költségek egy része, hiszen például a gödöllői HÉV vonalán jelenleg is a menetirány szerinti bal oldalon járnak a szerelvények, amit meg kell fordítani, illetve új szerelvényeket is kellene vásárolni.

Ha megvalósul a magasvasút, fölöslegessé válik az Örs vezér téri metróállomás, mivel a pálya már a Pillangó utcánál elkezdene emelkedni, a megálló pedig a tér felett lenne. A Rákosfalváig tartó magas szakasz előnye az lenne, hogy megszűnnének a vasút és a közút kereszteződései, így az esetleges közlekedési balesetek nem akadályoznák a metró forgalmát.