Leszavazta a parlament a budapesti dugódíjat

dugódíj, torlódás, torlódik a forgalom a Budaörsi úton
Vágólapra másolva!
Csak két fideszes és egy tucat LMP-s támogatta azt a módosító indítványt a parlamentben, amely lehetővé tette volna a budapesti dugódíj bevezetését. Ellene szavazott az indítvány egyik benyújtója, György István is, aki nem sokkal később közleményében már azt azt írta: a jelenlegi városvezetés soha nem is akart dugódíjat. A BKV finanszírozását valahogy azért meg kell oldani.
Vágólapra másolva!

Az Országgyűlés pénteken elutasította azt a módosító indítványt, amely a lehetővé tette volna, hogy Budapesten bevezessék a behajtási díjat, közismertebb nevén a dugódíjat. Az egyes közlekedési tárgyú törvényeket módosító javaslathoz György István és Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesek nyújtották be azt a módosítást, amely felhatalmazta volna a fővárost, hogy rendeletben vesse ki a dugódíjat.

A módosító indítványt a parlament péntek délelőtt 14 igen, 305 nem szavazattal, egy tartózkodás mellett elvetette. A Fideszből igennel szavazott Nagy Csaba és Ughy Attila, és támogatta az elképzelést 12 LMP-s képviselő is. Nemmel szavazott az egyik előterjesztő, György István is (Bagdy Gábor nem volt jelen), és nem támogatta az ötletet sem az MSZP, sem a Jobbik frakciója.

György István péntek délután kiadott közleménye szerint "Tarlós István főpolgármester és a városvezetés hangsúlyozottan sem most, sem korábban nem ragaszkodott a személyforgalmi behajtási díj bevezetéséhez". Ezt a közlemény szerint még Demszky Gábor főpolgármestersége idején vállalta az akkori városvezetés, a négyes metró uniós támogtása fejében, de az akkor ellenzéki Fidesz nemmel szavazott a közgyűlésben.

A főpolgármester-helyettes szerint a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de bevezetését számos beruházásnak kell megelőznie, és megfelelően elő kell készíteni. György István szerint a dugódíj bevezetésével kapcsolatos tanulmányok még csak most készülnek. Ha ezekből az derül ki, hogy a dugódíj bevezetése idő előtti, vagy alkotmányossági aggályok miatt nem javasolt, György István szerint azonnal tárgyalásokat kell kezdeni a kormánnyal, hiszen meg kell oldani a tömegközlekedés finanszírozását.