Jogosan zárták ki a Közgépet egy útépítésből

Vágólapra másolva!
Elutasította a Közgép és a Magyar Aszfalt alkotta konzorcium jogorvoslati kérvényét a Közbeszerzési Döntőbizottság. A konzorcium azt kifogásolta, hogy kizárták egy útépítési közbeszerzésből arra hivatkozva, hogy a hídépítő szakemberük adatait hiányosan adták meg.
Vágólapra másolva!

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) elutasította a Marcalit elkerülő út építése kapcsán a Közgép és a Magyar Aszfalt Marcali MK 68 konzorciuma jogorvoslati kérelmét, jogosnak minősítette a konzorcium kizárását a versenyből - a határozat a Közbeszerzési Hatóság honlapján jelent meg.

A 68. számú főút Marcalit elkerülő szakaszára kiírt nyílt közbeszerzésre a felhívást december végén tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A becsült kivitelezési költség 3 milliárd 179 millió forint volt. A NIF a legolcsóbb ajánlatot szándékozott nyertesnek nyilvánítani.

A felhívásra 5 ajánlat érkezett, a nyertes a Teereg-Asdag Kft. lett 2 milliárd 958 millió forinttal. A Marcali MK 68 konzorcium ajánlata 3 milliárd 176 millió forint volt. A Marcali MK 68 konzorcium az eredményt megtámadta a KDB előtt, mivel a nyertes cég nem tett eleget hiánypótlási kötelezettségének.

A hídépítő szakember adatai hiányoztak

A NIF újra értékelte az ajánlatokat, és egyedül érvényes ajánlattevőként az EuroAszfalt Kft-t nyilvánította nyertesnek. Az ajánlat 3 milliárd 186 millió forint volt.

A Közgép-Magyar Aszfalt konzorciuma ezt a döntést is megtámadta a KDB-nél, mivel jogellenesnek tartotta a kizárását. A NIF azért zárta ki a konzorciumot, mivel a hídépítő szakember életrajzát ugyan csatolta, de nem dokumentálta azt, hogy az illető jogosult a felelős műszaki vezetésre is. A KDB az érvelést elfogadta, és a jogorvoslati kérelmet elutasította.