2010 elején kezdték építeni a négyes metró vágányait, és mostanra készültek el az alagutakban futó 15,2, valamint a járműtelepeken kialakított 5 kilométernyi hosszal. A teljes projekt műszaki készültsége 77 százalékos

Befejeződött a 4-es metró alagútjában a vágányépítés, így tartható a 2014 első félévére tervezett utasforgalmi próbaüzem - közölte a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a DBR Metró Projekt Igazgatóság szerdán.

A pályaépítés során a kivitelező mintegy 33 ezer köbméter betont épített be az alagutakba, a járműtelepen 5,1, az alagutakban 15,2 kilométer vágány épült 47 kitérővel, valamint 19 kilométeren épült ki a harmadik sín.

A vágányépítésre 2008 október végén kötöttek szerződést 13,5 milliárdos keretösszeggel, a földmunka és közművek kiépítése után a vágányépítés a kelenföldi járműtelepen 2010 elején, az alagútban pedig 2011 márciusában kezdődött el.

A Baross téri kocsikihúzóban január végéig még dolgoznak, a harmadik sínt és a kábeltartókat fogják felszerelni. Jelenleg a belső és a rendszerépítési munkát végzik a kivitelezők, illetve a már Budapestre érkezett prototípus metrószerelvény tartampróbája van hátra. A teljes projekt műszaki készültsége 77 százalékos.