Háromnapos parlamenti ülést tartanak a héten, amelyen minden párt a kedvenc témájával jelentkezik. A Fidesz Bajnait támadja a Hajdú-Bét ügyével, az MSZP tovább üti a kormányt a trafikokkal, a Jobbik ismét cigányozik. Közben a kormánypártok szupersebességgel tárgyalják az útdíjjavaslatot, amelyet csak pénteken nyújtottak be, és megmenik a bírósági tárgyalástól Daher Pierre-t. A hét parlamenti legjei.

A legnagyobb bajnaizás

Kósa Lajos hétfőn interpellál, de nem azért, mert így szeretne választ kapni egy országos jelentőségű kérdésre, hanem hogy egy jót bajnaizzon. A Fidesz alelnöke a Hajdú-Bét ügyéről beszél, pontosabban az egykori cég károsultjainak támogatásáról ("Milyen módon próbál megoldást találni a Kormány a jelentős kárt szenvedett kistermelők, családi vállalkozások gondjaira a Hajdú-Bét ügyben?"), amelyről már a kormányzati ügyekről mindig jól értesült Magyar Nemzet is beszámolt. Kósa nyilván nem felejti ki az interpellációból, hogy amikor Hajdú-Bét csődbe jutott, éppen a Bajnai Gordon által vezetett Wallis tulajdonában állt, és ebből le is fogja vonni a következtetést, hogy az ellenzéki vezető százakat károsított meg, és nem szabad hatalmat adni neki még egyszer. Az Együtt 2014 hetente ad ki közleményt arról, hogy Bajnainak nem volt beleszólása a Hajdú-Bét gazdálkodásába, nem is volt az igazgatóságában, de mindezt a volt kormányfő a parlamentben nem tudja majd elmondani.

A legnagyobb trafikozás

Habár az elmúlt napokban Szekszárdon állt bál, miután egy hangfelvétel bebizonyította, hogy a fideszesek pártszimpátia alapján értékelték a trafiokra pályázó vállalkozókat, az MSZP nagy érzékkel inkább Sopront nevezi a "trafikmutyi fővárosának". A szocialisták Pál Tibor vezetésével tovább ütik a kormányt a pályázatok ügyével, Pál ezt kiáltja a fejlesztési miniszternek: "Sopron a hűség városából a trafikmutyi fovárosa lett!" Ezután hétfőn még foglalkoznak a képviselők a trafikok ügyével, szavazniuk kell ugyanis a módosítókról, amelyeket Lázár János javaslatához nyújtottak be, például arról, hogy lehessen-e jégkrémet árulni. Kíváncsian várjuk, lesz-e olyan kormánypárti képviselő, akiben felmerül az a kérdés, hogy miért kellene fagylaltot árulni egy olyan boltban, ahonnan a 18 éven aluliakat éppen ki akarják tiltani.

A legnagyobb cigányozás

A Jobbik az elmúlt hetekben próbálkozott a trafikügyek kritizálásával és a nagyobb rezsicsökkentés követelésével, de nem ért el áttörést, így visszatér az egyik kedvenc témájához. Egyed Zsolt egyenesen a miniszterelnöktől kérdezi ezt: "Cigány Kulturális Világsátor-projekt, avagy Ózdból lesz a cigányváros?" Ha Orbán Viktor éppen az ülésteremben jár, valószínűleg ugyanúgy kiosztja Egyedet, mint Vona Gábort és Dúró Dórát. Dúró egyik cigányozós felszólalására például így reagált márciusban: "Ez merő rasszizmus, és olyan mélyen keresztényietlen, hogy nem is tudok mit kezdeni vele".

A legnagyobb megúszás

Nem tudjuk, hogy a fideszes Daher Pierre kért-e korábban konfliktuskezelési tanácsot Balogh Józseftől, de volt frakciótáráshoz hasonló testi sértéses ügybe keveredett. Dahert, aki a kazincbarcikai kórház igazgatója is, azért jelentette fel egy nő, mert állítólag márciusban az igazgatói iroda ajtajában összevitatkoztak, majd Daher állítólag úgy tett pontot a vita végére, hogy állítólag megragadta a nő karját, és állítólag kilökte a folyosóra. A nő karján lévő véraláfutások állítólag igazolják a durvaságot. A bíróság persze kérte Daher mentelmi jogának felfüggesztését, amelyet a fideszes többség várhatóan meg fog tagadni. A mentelemi bizottság ugyanis úgy látja, hogy "a feljelentés olyan politikai támadás, amely alkalmas a képviselői munka megzavarására". Daher tehát megússza a tárgyalást, és az esetleges felelősségre vonást, és megnyugodhat, hogy nem lesz megzavarva a képviselői munkája. Azért a küszöbe környékén legyen mindenki óvatos.

A leggyorsabb ügymenet

A fideszes törvényhozás ismét szupersebességre kapcsol. A nemzeti fejlesztési miniszter pénteken nyújtotta be az útdíjról szóló javaslatát, és a napirend szerint hétfőn az általános, kedden a részletes vitát is lezavarná a parlament. Így a jövő héten mindenféle hosszadalmas vita nélkül el is fogadhatná a kormánytöbbség javaslatot, amelyből a legfontosabb adat hiányzik: mennyi lesz az a használatarányos útdíj, amelyet az autópályákon, esetleg autóutakon kell fizetni a 3 és fél tonnánál nagyobb össztömegű tehergépkocsik után. Ezt a javaslat szerint Némethné miniszter asszony rendeletben állapítja meg. A törvény gyors elfogadására azért van szükség, mert idén július 1-jén már hatályba is lépne.

A legnagyobb alákérdezés

Az e heti nyertes a KDNP-s Varga László ezzel az interpellációval: "Továbbra is garantálva lesz-e a nyugdíjak értékállósága?" A miniszter nyilván azt válaszolja majd, hogy ki van zárva.Vagy nem?.