Biztosítás nélkül futnak a rendőrautók

Vágólapra másolva!
Mivel a néhány hónapja beszerzett Opel Astrákon nincs casco biztosítás, a járőrök fizethetik a kárt, ha összetörik az autót. Sokan ezért nem is merik használni.
Vágólapra másolva!

Csak félve, vagy egyáltalán nem merik használni a rendőrök az új rendőrségi autókat, mivel a pár hónapja beszerzett Opel Astrákon nincs casco biztosítás - írja a Blikk. Így amennyiben szolgálat közben a rendőrök saját hibájukból összetörik az autókat, a javítást zsebből fizethetik.

"Nem nagyon merjük használni az Opelekat, mert félünk, hogy valami bajuk lesz. Inkább a régi autókkal megyünk ki, mert azokon még van casco" – panaszolta a lapnak egy vidéki kapitányságon szolgáló neve elhallgatását kérő rendőr.

A járőrök szerint bármitől megsérülhetnek ezek a járművek, így már az is veszélyes, ha követéskor egy földútra hajtanak. Úgy viszont nehezen lehet üldözni a bűnözőt, ha folyton ügyelni kell arra, hogy épségben maradjon a kocsi.

A rendőr, aki vezetheti a járműveket, a sofőrködésért úgynevezett ügyintézői pótlékot kap, ez havonta bruttó ötezer forint. Most ennyiért kockáztat valaki, ha beül az új Opel Astrába. Ez pedig közel sem fedezi az esetleges kárt - írja a lap.

"A casco célja, hogy az autókban okozott kárt megtérítse. Ilyen esetben mindegy, kinek a hibájából történt a baleset" – magyarázta a Blikknek egy szakjogász, aki hozzátette: a díjat több tényező határozza meg. Egy átlagos autó éves cascodíja 68 ezer forint.

Az ORFK sajtóosztálya nem cáfolta, hogy nincs biztosításuk. A rendőrség költségvetésében egy úgynevezett "casco-keretet" különítenek el a károk fedezésére. Ugyanakkor ha egy rendőr kárt okoz a kocsival, a munkáltató dönthet úgy, hogy a költségek megtérítését a kárt okozó munkatársra terheli.