Százával állnak már a Suzuki esztergomi gyárának udvarán a márka új típusa, az SX4 S-Cross (bemutató itt olvasható) már elkészült, szállításra váró darabjai, a típus első, jelképes darabját pedig dübörgő zenére Orbán Viktor vezette be nem sokkal dél előtt a gyár egyik felcicomázott csarnokába, anyósülésén a gyár alapítójával, Oszamu Szuzukival. Remélem, hogy ez az autó a magyaroknak nem csak álom, hanem valós lehetőség lesz autóik lecserélésére - mondta a közös produkció előtt nem sokkal Szuzuki úr, és ahogy a fehér ruhás székeken üldögélő vendégek - a cég beszállítói, márkakereskedői és partnerei - közül felpattant az ott üldögélő Markos György, hogy minél előbb minél közelebbről megnézhesse az autót, azt mutatta, legalábbis kíváncsiak lesznek rá.
Az autó bemutatása előtt a cég japán vezetői nagyon röviden és udvariasan megköszönték a lehetőséget, Orbán Viktor pedig kicsit hosszabban méltatta saját kormányának gazdasági eredményeit, meg persze a japánok mentalitását, munkabírását, beruházási kedvét és eredményeit, amelyeknek nagyon sokat köszönhet a magyar gazdaságpolitika. Amit ugyan sajátosnak szoktak nevezni a világban, pedig sehol nincs ahhoz a forradalmi gazdaságpolitikához képest, amivel most Japán kápráztatja el a világot.
Orbán nem akart szerénytelen lenni, de azért nem tudott szó nélkül elmenni a saját eredményei mellett sem, amit röviden úgy foglalt össze, hogy kihúzta Magyarországot a gödörből, munkát adott az embereknek, és úgy megváltoztatta az elmúlt két és fél évben az országot, hogy ma már egy munkára épülő, termelő gazdaságot tud megmutatni a japán vendégeknek, épp csak az hiányzott, hogy körbe is mutasson, itt van, tessék, nézzék csak. Az volt a célunk, hogy tíz éven belül egymillió munkahelyet teremtsünk, és ezt meg is fogjuk csinálni - mondta rezzenéstelen arccal.
Hogy hogyan csinálják, ahhoz állítólag Szuzuki úrtól is szokott tanácsokat kérni, mert amikor a gyáralapító évente ellátogat Magyarországra, akkor nemcsak nagy tisztelettel fogadják, hanem "a magyar kormány és jómagam titkos belső tanácsosként is használjuk, felhasználjuk a tudását, és megpróbáljuk beépíteni a gondolatait a gazdaságpolitikába, amit itt folytatunk".
És a magyar kormány nem hálátlan, Orbán ugyanis ezek után nem sokkal megígérte, hogy 2017-re elkészül az új Komáromi Duna-híd, amelynek tervezésénél maximálisan figyelembe vették a gyár igényeit is, és a kérésükre szintén 2017-re elkészül az Esztergomot az M1-essel összekötő út is, amelynek az előkészületei már elkezdődtek.
Ha tartani akarják a határidőket, a kivitelezők vehetnének néhány leckét munkaszervezésből a Suzuki-gyár dolgozóitól, akik az ünnepségre fogadó- és bemutatóteremmé átalakított gyárcsarnokot 12 perc alatt állították vissza eredeti állapotába.