A BKK bevételei növekedtek, ez pedig a társaság szerint az elsőajtós felszállásnak is köszönhető, ezért több járatra kiterjesztik a módszert.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kimutatása szerint folyamatosan emelkedik a bevételük anélkül, hogy a jegyár az inflációt meghaladó mértékben nőtt volna, ez az elsőajtós felszállási rend bevezetésének is köszönhető, ezért szükséges annak további járatokra való kiterjesztése.

A BKK ezt kedden közölte, miután a Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete (KKDSZ) múlt pénteken közleményében azt írta: az elsőajtós felszállási rendszert átgondolatlanul, elhamarkodottan és egyeztetés nélkül erőltették rá a járművezetőkre, ezért azonnali vizsgálatot követelnek.

A központ álláspontja szerint Európa számos nagyvárosában, így Londonban, Párizsban, Berlinben is évtizedek óta így járnak a buszok, az extrém nagyságú forgalmat lebonyolító útvonalakon közlekedő csuklós autóbuszok kivételével az elsőajtós felszállási rend tapasztalatai mind az utasok, mind pedig az üzemeltetők részéről kedvezőek.

A tapasztalatok szerint az új vonalakon néhány nap alatt megszokják az utasok, hogy csak az első ajtónál lehet felszállni a jegy érvényesítésével, a bérlet bemutatásával. A járművezetők képzésébe a szükséges tudnivalókat már az első, ilyen rendben működő járatok indításakor beépítették, ők az eladott jegyek után jutalékot kapnak.

Közölték ugyanakkor, hogy az elmúlt heti ellenőrzéseken nagy hiányosságokra derült fény a jegy- és a bérletvizsgálatokat tekintve. A napokban a BKK álruhás ellenőrei tesztelték, hogy a járművezetők észreveszik-e, ha lejárt bérletet mutatnak fel nekik. Az ellenőrök sok esetben gond nélkül fel tudtak szállni a járművekre. Az ellenőzés viszont a vállalat több szakszervezeténél is kiverte a biztosítékot, a sofőrök szerint ugyanis nem elvárható tőlük, hogy a vezetés mellett még a bérleteket is ellenőrizzék.