Nem kapkodnak a tévék a politikai reklámokért

Vágólapra másolva!
Egy héttel a határidő előtt még egyetlen csatorna sem jelezte, hogy közzétenne politikai hirdetéseket a kampányban. Az alaptörvény szerint nem kérhetnének pénzt a reklámokért.
Vágólapra másolva!

Péntek reggelig egyetlen kereskedelmi rádió vagy tévé sem jelentkezett be a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a február 15-én induló kampányban politikai reklámot kíván közzétenni.

A választási eljárásról szóló törvény különbséget tesz a politikai hirdetés és a politikai reklám között: a jogszabály politikai hirdetésnek nevezi az ellenérték fejében, valamely jelölő szervezet vagy független jelölt népszerűsítését szolgáló és támogatásra ösztönző, sajtótermékben (illetve az interneten és moziban) közzétett tartalmat. A politikai reklám – amelynek a célja ugyancsak a jelöltek, jelölő szervezetek népszerűsítése – televízióban, rádióban jelenhet meg.

A törvény szerint a csatornáknak egyenlő feltételeket kell biztosítaniuk minden szervezetnek, a reklámokhoz nem fűzhetnek véleményt vagy magyarázatot, és nem kérhetnek érte sem pénzt, sem más ellenszolgáltatást. Ha ezeket a feltételeket elfogadva vállalják, hogy leadják a hirdetéseket, február 15-ig kellene jelentkezniük a NVB-nél. Ha nem jelentkeznek, nem tehetnek közzé politikai reklámot a kampányidőszakban, és politikai reklámot csak a közszolgálati rádiókban, tévékben láthatnak a választópolgárok.