Az Origo is csatlakozik a tiltakozó akcióhoz

2014.06.03. 15:33

A médiumok a reklámadó tervezett bevezetése ellen emelik fel a hangjukat a Magyar Reklámszövetség felhívására.

Az Origo is csatlakozik ahhoz a tiltakozó akcióhoz, amelyet a Magyar Reklámszövetség kezdeményezett a reklámadó tervezett bevezetése ellen. A szövetség felhívásában arra kéri a médiumokat, hogy a következő parlamenti ülésnap előtt elsötétítéssel, fehér vagy fekete lap megjelentetésével fejezzék ki tiltakozásukat a médiumok.

L. Simon László, a Fidesz országgyűlési képviselője hétfőn terjesztette be az Országgyűlés elé a reklámadóról szóló törvényjavaslatot, amely sávokban határozza meg a reklámbevételek adóját.

A Magyar Reklámszövetség arra kéri a médiavállalatokat és az iparág szakmai szervezeteit, hogy június 5-én csütörtökön, vagyis a miniszteri eskütételekről szóló parlamenti ülésnapot megelőzően saját médiatípusuknak megfelelően tiltakozzanak. A szövetség, amely más szakmai szervezetekkel együtt már korábban kifejezte tiltakozását, közölte: a kommunikációs iparág a nemzetgazdaság motorja, amelyet a kormánynak partnerként kellene kezelnie, nem pedig a működését veszélyeztető különadó alanyaként. Továbbra is azt kérik, hogy a javaslatot ne fogadja el az Országgyűlés.