Vágólapra másolva!
Elfogadta a városligeti építési szabályzatot a Fővárosi Közgyűlés, ezzel megvalósulhat a Liget Budapest projekt, Európa legnagyobb múzeumfejlesztési beruházása, ellenzéki képviselők szerint egyben a városligeti fák kipusztítása.
Vágólapra másolva!

Bár többen is arra szólították fel Tarlós Istvánt, hogy mondjon véleményt a múzeumi negyed megvalósításáról, ám a főpolgármester elutasította ezt. Arra hivatkozott, hogy neki az elfogadott törvényeket nem kell véleményeznie.

Az MSZP és a Párbeszéd Magyarországért képviselői is azzal érveltek, hogy az öt múzeum megépítését célzó programnak jobb helyszínt is találhattak volna, mint Európa első, tervezett közparkja. Például 1300 hektárnyi barnamezős terület áll rendelkezésre a városban hasonló beruházásokra. Baán László, a projekt miniszteri biztosa szerint szó sincs arról, hogy tönkretennék a Városligetet, ráadásul a Múzeumi negyed megvalósításával csak az az intézménytelepítés folytatódik, ami 150 éve tart. Visszautasította, hogy csökkenne a zöldterület. Az épületek most 5,6 százalékát foglalják el a Városligetnek, ami 7 százalékra emelkedik, a lebetonozott részek megszüntetésével azonban nő a zöldterület aránya.

Tarlós István úgy fogalmazott: "a Városliget tönkretétele borzasztó túlzó és idétlen kifejezés".

Az Új Nemzeti Galéria - Ludwig Múzeum a Petőfi Csarnok épületének helyére kerülne, a Magyar Zene Háza a volt HUNGEXPO-épületek helyét venné át. A volt Felvonulási tér burkolt felületén további három múzeum építési helye biztosított: az Új Néprajzi Múzeum, a FotóMúzeum Budapest és a Magyar Építészeti Múzeum számára. A Közlekedési Múzeumot térszín alatt bővítenék tovább.

A Fővárosi Közgyűlés további döntései:

3-as metró

Jóváhagyta a közgyűlés a 3-as metró felújításának előkészítéséhez szükséges megállapodást. A teljes rekonstrukció és az északi bővítés tervezése 1,2 milliárd forintba kerül, ebből 361 milliót költenének el az idén. Ha a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) július 8-ig nem köti meg a tervezői szerződést, úgy a 635 millió forintos uniós támogatás is elvész.

A metróvonalon munkanapokon körülbelül 520-540 ezer utas közlekedik, több, mint a teljes országos vasúti hálózaton. A rendszer több mint három és fél évtizedes folyamatos működése alatt erősen elhasználódott, ez alatt semmilyen jelentősebb felújítást nem végeztek, egyre gyakoribbak az előre nem látható műszaki meghibásodások.

Távhőrendelet

A Főtávnak közel 5 milliárd forinttal csökkenne a hődíjárbevétele, ha minden lakossági fogyasztó tarifát váltana, és saját üzemeltetésű hőközpontot létesítene. Intézmények esetén további 785 millió forint bevételkiesés keletkezne a társaságnál, ezért úgy módosították a távhőrendeletet, hogy mindenkinek meg kell fizetnie az általános hődíjtarifát, függetlenül attól, hogy saját vagy távhőközpontból jut meleghez. György István főpolgármester-helyettes szerint nem ér senkit hátrány azok közül sem, akik már beléptek a saját üzemeltetésű rendszerbe; emellett a fogyasztókat meg kívánják védeni a rendszer kiépítése miatti eladósodástól.

Főkapitány

Július 1-jétől Bucsek Gábor rendőr dandártábornok, a Nemzeti Nyomozó Iroda korábbi igazgatója vezeti a budapesti rendőrfőkapitányságot. Elődje, Tóth Tamás a büntetés-végrehajtás országos parancsnokának stratégiai és koordinációs helyetteseként dolgozik tovább. Az új főkapitány magasabb szintre akarja emelni a közbiztonságot.